Doctor Strange – recenze

doctor_strange_2016_plakat_finalMarvel uvádí do kin jedno ze svých mistrovských děl.

Benedict Cumberbatch představuje komiksového hrdinu, doktora Stephena Strange, jehož talent pro neurochirurgii je přímo úměrný míře jeho arogance. Operace jsou pro něj smyslem života, proto když se mu stane děsivá autonehoda a jeho ruce jsou navždy poznamenány, zhroutí se mu celý svět. Pro uzdravení by udělal cokoli. Když mu západní medicína už nemůže pomoct, vydává se hledat mystické místo Kamar-Taj, které je jeho poslední nadějí. Zde zjistí, že jeho poslání je mnohem větší než stát na operačním sále.

Jeho učitelka Prastará (Tilda Swinton) mu ukáže nejen jak se vyléčit, ale také mu objasní existenci mnoha dalších světů, které nás ohrožují. A jeden z jejích bývalých žáků, po moci bažící Kaecilius (Mads Mikkelsen), brzy dá jednomu nebezpečnému stvoření příležitost nás zničit. Strange se bude muset rychle rozhodnout, zda se chce vrátit ke svému životu, nebo je ochotný bojovat za záchranu celého lidstva.

Marvel Studios nám nabízí vizuálně dechberoucí podívanou, jaká se jim doteď ještě nepovedla.Marvel Studios nám nabízí vizuálně dechberoucí podívanou, jaká se jim doteď ještě nepovedla. Koho bavilo ve filmu Počátek (Inception) hraní s gravitací a různé překlápění ulic velkoměsta, může to brát jako malinkou ochutnávku toho, co Doctor Strange servíruje jako slavnostní menu o mnoha chodech. Nechybí kouzelné artefakty a mystická bojová umění. V pasáži, kdy Prastará provede Strange vesmírem, si budeme připadat – stejně jako on – skoro na LSD. Hudba Michela Giacchina je o něco odvážnější než u klasických mainstreamových snímků, a dá se zapamatovat, patřičně koresponduje s filmem.

Benedict Cumberbatch se v roli Strange představí s vousy, které jeho notoricky známému obličeji dodají trošku nový rozměr, a jeho zmužnění je příjemná změna. Tilda Swinton představuje učitelku, průvodkyni, staletí starou osobu, která má však i tajemství. S holou hlavou se z ní stává téměř androgynní bytost. Mads Mikkelsen se svým nezvyklým dánským přízvukem nás přesvědčil už v Bondovce, že charismatičtí padouchové jsou přesně jeho parketa.

Zbytek herecké sestavy je vedle těchto výrazných tváří v nevýhodě, ale zvládá své vedlejší role se ctí, například Chiwetel Ejiofor jako Mordo a Benedict Wong v roli Wonga. Rachel McAdams jako Christine zastupuje něžné pohlaví a zároveň „normální“ lidi, nesouvisí se světem mystična. Scény, kdy se neustále něčeho leká, jsou příjemnou oddychovkou. Jinak se humoru dočkáme nejvíc od hlavní postavy doktora Strange, který situace komentuje suchými hláškami, ale klidně jich mohlo být i víc. Milostný příběh mezi ním a Christine zůstává otevřený, takže je příjemné, že se konec vyhnul romantickému patosu.

Přestože jde o zábavný a vyvážený snímek, diváky, kteří neholdují komiksovým adaptacím, asi stejně o svých kvalitách nepřesvědčí. A my ostatní už se můžeme těšit na druhý díl, který je nám přislíben na konci titulků (mimochodem, čekají nás hned dva přídavky, takže zůstaňte opravdu až do samotného závěru).

Vizuální stránka, která nás nepřestane uchvacovat až do konce filmu, akce, špetka humoru, dobrá hudba, to vše stojí na pevných základech kvalitního příběhu s výborně zvolenými herci. Tilda Swinton s vyholenou hlavou, působivě nalíčený Mads Mikkelsen a tradičně vynikající Benedict Cumberbatch, to vše dělá ze snímku Doctor Strange jeden z nejlepších filmů roku.

Takhle to ráno vypadá, když jste líní se večer odlíčit.

doctor_strange_2016_foto_12

V některých městech je všechno postavené na hlavu.

doctor_strange_2016_foto_07

Létající plášť v akci, nyní pouze za 799!

doctor_strange_2016_foto_06

90%

Doctor Strange

Vizuální stránka, která nás nepřestane uchvacovat až do konce filmu, akce, špetka humoru, dobrá hudba, to vše stojí na pevných základech kvalitního příběhu s výborně zvolenými herci. Tilda Swinton s vyholenou hlavou, působivě nalíčený Mads Mikkelsen a tradičně vynikající Benedict Cumberbatch, to vše dělá ze snímku Doctor Strange jeden z nejlepších filmů roku.