Power Rangers: Strážci vesmíru / Power Rangers – recenze

„Rangeři našli své oblečky a dinovozítka.“

Pokud jste vyrůstali v devadesátých letech, je jen malá pravděpodobnost, že vás minul seriál Strážci vesmíru. Pětice/šestice nadaných dětí v různobarevných oblečcích zachraňovala svět před hrozbou z vesmíru v čele s proradnou Ritou a jejími monstry. Žlutá, růžová, červený, modrý a černý (s občasnou výpomocí jiných barviček) zúročovali díl co díl svoje sportovní nadání, bojové schopnosti a cit pro spravedlnost. Od roku 1993 prošla ústřední partička mnoha mutacemi. V současnosti celý seriál čítá 24 sezón, kdy jednotlivé série zdobí jiný podtitul a celkový styling. Rok 2017 navíc přivádí partičku středoškoláků i na velké plátno, aby zde pod taktovkou režiséra Deana Israelitea zakřičeli (nebo se o to aspoň pokusili) klasické: „Morfujeme.“

Ale to, co fungovalo tehdy a cca na dvaceti minutách, v kinech nemá moc šanci uspět.Po vizuální stránce je změna patrná na první pohled. Narychlo střižené trikoty vystřídaly propracované kostýmy a místo chatrných, na koleni vyrobených monster sledujeme povedené CGI triky 21. století. Jinak se toho až tak moc nezměnilo a v samotném základu dostáváme to, co nám nabízela i původní série. Ale ruku na srdce, i když jsme seriál bezpochyby milovali a patří dnes ke kultovkám devadesátých let, žádný tvůrčí zázrak to nebyl. Každý díl se odehrával podle stejné šablony a některé natočené scény byly používány znovu a znovu. Ale to, co fungovalo tehdy a cca na dvaceti minutách, v kinech nemá moc šanci uspět.

Nová pětice strážců – Kimberly Hart / Růžový stržce (Naomi Scott), Trini / Žlutý strážce (Becky G.), Jason Lee Scott / Červený strážce (Dacre Montgomery), Zack Taylor / Černý strážce (Ludi Lin) a Billy Cranston / Modrý strážce (RJ Cyler) – je sice genderově korektní (i co se týče barev kostýmů), ale chemie na plátně mezi nimi moc nefunguje. Navíc jsou až trochu moc velká nemehla. A když k tomu přidáme fakt, že ikonické slovo „morfujeme“ dostalo rádoby vtipný sexuální podtext, asi tvůrcům moc nezatleskáme. Za zmínku stojí zajímavá práce s kamerou, kdy se nás Matthew J. Lloyd snaží 360° záběry a střídáním různých úhlů vtáhnout do centra dění.

Nejnovější Power Rangers: Strážci vesmíru se nás v úvodu vyprávění snaží navnadit, že budou akční, cool a moderní. Poté ale upadnou do určitého melancholického módu, který nás nutí se netrpělivě vrtět na sedačce. Ve výsledku tak dostaneme jednu zmodernizovanou epizodu seriálu, kterou tvůrci natáhli na nesmyslných 123 minut. Nemluvě o tom, že bojový pokřik „morfujeme“ a nástup (dle Ritiných slov) „dinovozítek“, byly očesány o svoje kouzlo. Násilné zařazení původní seriálové melodie výsledek moc nezachrání.

I Rita Repulsa se dívá na Strážce vesmíru skrz prsty.

„Tak co, už jste dneska morfovali?“

Tentokrát si volím černou.

40%

Power Rangers: Strážci vesmíru / Power Rangers

Nejnovější Power Rangers: Strážci vesmíru se nás v úvodu vyprávění snaží navnadit, že budou akční, cool a moderní. Poté ale upadnou do určitého melancholického módu, který nás nutí se netrpělivě vrtět na sedačce. Ve výsledku tak dostaneme jednu zmodernizovanou epizodu seriálu, kterou tvůrci natáhli na nesmyslných 123 minut. Nemluvě o tom, že bojový pokřik „morfujeme“ a nástup (dle Ritiných slov) „dinovozítek“, byly očesány o svoje kouzlo. Násilné zařazení původní seriálové melodie výsledek moc nezachrání.