Recenze: Cuky Luky Film

„Toto by se v Praze stát nemohlo.“

Dvě slovenské „kačeny“ Cuky (Petra Polnišová) a Luky (Zuzana Šebová) se proslavily prostřednictvím krátkých skečů v televizním pořadu Kredenc (něco jako naše Tele Tele), kde si berou na paškál povrchnost, materiálnost dnešní doby a svět celebrit. Po obrovském televizním úspěchu vytáhly Cuky a Luky drahými kameny vyzdobené mobily a odstartovaly svoji filmovou kariéru. Jsou ovšem diváci v kinech připraveni na tuto make-upem a podpatky vytuněnou dvojici?

Pokud jste viděli trailer, je vám jasné, že tento snímek nebude rozhodně pro každého, a pokud se ho rozhodnete zhlédnout, musíte přistoupit na jeho pravidla. Již v této krátké ukázce tvůrci naznačují, že si nebudou brát servítky a utahovat si budou ze všeho a ze všech. Sebe sama nevyjímaje.

Bláznivá komedie Cuky Luky Film nám ukáže, jak vlastně proběhlo osudové setkání ústřední dvojice. Bláznivá komedie Cuky Luky Film nám ukáže, jak vlastně proběhlo osudové setkání ústřední dvojice. Luky vyhrála roku 2004 Miss Slovensko a dodnes se snaží zuby nehty udržet na výsluní. Občas si k „hvězdné kariéře“ dopomůže i malou lží, což ovšem nemusí dopadnout vždy dle představ. Naopak Cuky se do vysněného VIP světa teprve snaží dostat prostřednictvím svých vlogů. Jednoho dne se jejich cesty zkříží a hvězdná spolupráce může začít. Nutno ovšem podotknout, že přátelství na první pohled to rozhodně není a ty dvě před sebou ještě mají dlouhou cestu.

Režie se chopil Karel Janák (Korunní princ, 10 pravidel, jak sbalit holku, Snowboarďáci) a na scénáristickou stoličku usedli dokonce čtyři tvůrci, a to Peťa Polnišová, Zuzana Šebová, Zuzana Marianková a Juraj Brocko, což je možná důvod celkové nesourodosti až schizofrenosti. Dokud se scénář zaměřuje na utahování si ze světa showbyznysu, bulváru, povrchnosti, make-upu, lodiček na vysokém podpatku a podobně, vše relativně klape a my se tak můžeme upřímně zasmát. Vyprávění ale často překračuje tenkou hranici vtipnosti a trapnosti (oživování svině, zázrak v nemocnici, návštěva útulku pro zvířata atd.) a ani pokus o „děj“ a závěrečné nečekané odhalení nevyznívá pro snímek pochvalně. Dalo by se říci/poradit, ševče, drž se svého kopyta a nevnucuj Cuky a Luky něco, co jim není vlastní. Včetně přemrštěné skoro dvouhodinové stopáže.

Crazy komedie Cuky Luky Film je opravdu bláznivá a šílená. Ve chvílích, kdy se nesnaží o nějaký přesah či logičnost je vtipná a plná trefných hlášek. Dvě šílené ženské s vysokými podpatky a výrazně vyšpulenými rty si utahují ze slovenského a českého showbyznysu i ze sebe samých. Kdyby se film více držel této stěžejní myšlenky, určitě by mu to jen prospělo. Na Oscara ani Zlatý globus by to sice i tak nebylo (což je všem jasné), ale pro obyčejnou, a hlavně praštěnou zábavu by to rozhodně stačilo.

„Chybičky krásy zakryjeme make-upem.“

Je to zkrátka prvotřídní sviňa.

VIP svět není pro každého a touha udělat si selfie vás může přijít draho.