Recenze: Imperium

Znovu zachraňuje svět. Tentokrát pouze kouzlem osobnosti.

Daniel Radcliffe v roli analytika u FBI. Nate Foster je vysoce inteligentní mladý muž, který dostane příležitost pracovat v utajení, když federálové objeví pašované Cesium-137, s kterým lze vyrobit bombu. Zatímco ostatní směřují s vyšetřováním do islámské komunity, agentka Angela Zamparo podezřívá zcela jinou sortu lidí, neonacisty. A je to Nate, který se mezi ně pod jejím vedením vmísí.

Poměrně slušně zvolené téma od režiséra Daniela Ragussise, uvážíme-li současnou situaci ve světě. Přivedl na svět snímek, který dokazuje, že zlé lidi a potenciální teroristy nemůžeme hledat jen u vyznavačů islámu, ale úplně u všech, protože každý člověk se chová podle toho, čemu věří, a nezáleží na barvě jeho pleti nebo na místě, kde žije. Naneštěstí pro režiséra, celý film je plochý a neosobní.

V Imperiu se nakonec podaří vypracovat i pár chvil napětí.V Imperiu se nakonec podaří vypracovat i pár chvil napětí, podkreslených hudbou, která zaslouží pochvalu. Ale jinak snímek postrádá vyvrcholení a důmyslnější zápletku. Ani herecké výkony ničím nevynikají, je to film postavený na jedné postavě, a to na roli Natea Fostera. Ne že by Daniel Radcliffe byl špatný herec. Alespoň na postavu kouzelnického učně zapomeneme okamžitě, Radcliffe nebudí dojem, že nic jiného neumí zahrát. Spíš se ptáme, jestli tohle byla vhodná příležitost právě pro něj. Celých 108 minut si snažíme navodit pocit, že Nate Foster je bývalý mariňák a opravdu velký tvrďák, ale bohužel na 165 centimetrů vysokého Radcliffa s mírumilovným pohledem v očích to nesedí.

Celkově se ve snímku Imperium stýká několik věcí, které nás zaujmou a přimějí si ho pustit. Jednak je to samozřejmě Daniel Radcliffe v hlavní roli, protože nás zajímá, jak se vypořádá s něčím diametrálně odlišným od Harryho Pottera. Za druhé jsou to námět neonacismu a práce federální policie, které slibují vzrušující podívanou. Bohužel tomu tak není. Imperium je nudné od začátku až do konce, typ snímku neurazí, nenadchne. Jediným plusem tak je nejspíš to, že se zde vůbec nestřílí, což je po letech uřvaných a zbraněmi zamořených akčňáků a thrillerů příjemná úleva pro naše bubínky.

Harry? Jsi to vážně ty?

Aby mi toho mariňáka spolkli, musím se oholit.

Zase někdo vyšší než já.

50%

Imperium

Ve snímku Imperium se stýká několik věcí, které nás zaujmou a přimějí si ho pustit. Jednak je to samozřejmě Daniel Radcliffe v hlavní roli, protože nás zajímá, jak se vypořádá s něčím diametrálně odlišným od Harryho Pottera. Za druhé jsou to námět neonacismu a práce federální policie, které slibují vzrušující podívanou. Bohužel tomu tak není. Imperium je nudné od začátku až do konce, typ snímku neurazí, nenadchne. Jediným plusem tak je nejspíš to, že se zde vůbec nestřílí, což je po letech uřvaných a zbraněmi zamořených akčňáků a thrillerů příjemná úleva pro naše bubínky.