Recenze: Nedotknutelní / The Upside

Spotřební doba se hlásí o slovo. Nedotknutelní ještě nevychladli a už je tu remake.

Milionář Phillip (Bryan Cranston) je upoután na invalidní vozík, pohybovat může pouze hlavou a potřebuje čtyřiadvacetihodinový dohled. U pohovorů na obsazení místa jeho asistenta se omylem objeví Dell (Kevin Hart), delikvent, kterého právě propustili z vězení a který převádí rčení „co na mysli, to na jazyku“ do skutečnosti.  Phillipovi se ale mladík zamlouvá a místo mu nabídne. Oba dva si životně sednou a stanou se z nich přátelé, i přes obtíže, kterými je život zkouší. Třeba takové zavádění katetru.

Aha, o tomhle snímku už jsem slyšel/a, říkáte si. Po vygooglování plakátu je to jasné, to je ten francouzský snímek, co ho všichni tak chválí a já se na něj v letadle nebo doma ještě nepodíval/a. Jenže ten je z roku 2011, to musí být nějaká chyba, že jde do kin.

Ale není. Do kin přichází opravdu ve všem podstatném naprosto stejný film jako před osmi lety. Pouze místo francouzské produkce americká. Dokonce se i jmenuje stejně, Nedotknutelní v češtině, pracovní název v angličtině stejný jako před lety: Untouchables. Nakonec se sice tvůrci vydali cestou jiného jména, asi aby nebylo tak zjevné, že opisují.

Jednu z hlavních rolí si vysloužil komik Kevin Hart.Jednu z hlavních rolí si vysloužil komik Kevin Hart, kterého známe z filmů s Dwaynem Johnsonem například z Jumanji. A Hart je jako Dell opravdu dobrý, odhodil tak polovinu zbytečných vtípků a je z něj vcelku milý týpek, který si z ničeho nedělá hlavu natož z chlápka, který má milióny a pořád „fňuká“. I Bryan Cranston zahrál svůj podíl příjemně, šokující pak je proměna divy Nicole Kidman v upjatou manažerku Cranstonova života.

Pro člověka, který o původním počinu pouze slyšel, to bude příjemný zážitek v kině. Tenhle film totiž není vůbec špatný, má vtip i spád, kdyby nebyl pouze zameričtěným opisem, zasloužil by pochvalu. Jak ale úspěšného režiséra Neila Burgera tohle vůbec napadlo, těžko říct. Výborný snímek, který navíc byl v kinech poměrně nedávno a všichni jej mají v čerstvé paměti, přece nepotřebuje remake. To se snad musí rozsvítit každému, že za něco takového schytá ošklivou kritiku od fanoušků první verze, navíc když natočí sice dobrý film, ale těžko překoná ten, který byl v očích mnohých skoro dokonalý.

Nedotknutelní jsou příběhem, který stálo za to zfilmovat a na který stojí za to jít do kina. Tedy tohle všechno stačilo udělat jednou. Divák si totiž možná chvíli bude myslet, že v kinosálech nabízejí reprízu, což je více než neobvyklé. Ale jen do chvíle, kdy se na obrazovce místo Francoise Cluzeta a Omara Syho objeví Bryan Cranston a Kevin Hart. Plakát k filmu v podstatě stejný jako před osmi lety a zápletka se taky nezměnila. Ano, původní francouzská verze je legendárním snímkem a k takovým se většinou točí remaky, ale ne po šesti letech. Snad není nutné, aby měli Američané svojí verzi filmu, existují už přeci věci jako titulky a dabing. Naštěstí nový snímek zachraňuje naděje, že ho někdo uvidí dříve než ten původní, a také to, že není vůbec špatně udělaný.

Ty ses počůral!

Vaše esej měla nějaké zajímavé poznatky.

Říkám ti už hodinu, že zmrzku nechci

65%

Nedotknutelní / The Upside

Nedotknutelní jsou příběhem, který stálo za to zfilmovat a na který stojí za to jít do kina. Tedy tohle všechno stačilo udělat jednou. Divák si totiž možná chvíli bude myslet, že v kinosálech nabízejí reprízu, což je více než neobvyklé. Ale jen do chvíle, kdy se na obrazovce místo Francoise Cluzeta a Omara Syho objeví Bryan Cranston a Kevin Hart. Plakát k filmu v podstatě stejný jako před osmi lety a zápletka se taky nezměnila. Ano, původní francouzská verze je legendárním snímkem a k takovým se většinou točí remaky, ale ne po šesti letech. Snad není nutné, aby měli Američané svojí verzi filmu, existují už přeci věci jako titulky a dabing. Naštěstí nový snímek zachraňuje naděje, že ho někdo uvidí dříve než ten původní, a také to, že není vůbec špatně udělaný.