Recenze Set It Up: Opět sázka na jistotu. Koncept „past na rodiče“ v romantické komedii se Netflixu vyplatil

Jak se zbavit přísného šéfa? Sehnat mu rande.

V jeden čas se zdálo, že provozovatel videa „on demand“ Netflix zná jenom jeden žánr: romantickou komedii. V množstvích spíše nekvalitních snímků, které ještě před rokem Netflix zaplavovaly, se Set It Up se svým kvalitnějším obsazením a dojmem vyššího rozpočtu jeví jako nadstandartní počin, u kterého se po dlouhém dni zasmějeme a zrelaxujeme. I zde se ale najdou mouchy.

Jenže když si člověk pohrává s životem jiných, časem se vždycky něco zvrtne.Harper (Zoey Deutch) se chce stát sportovní reportérkou a cesta vede jen přes práci s úspěšnou Kirsten (Lucy Liu), která by ovšem titul šéfka roku určitě nezískala. Náhodou se setkává s Charliem (Glen Powell), ambiciózním mladým mužem, který pracuje ve dne v noci, aby ze svého šéfa Ricka (Taye Diggs) vymámil povýšení. Jelikož oba dva asistenti vědí o svých nadřízených více než sami o sobě, naskýtá se myšlenka na šílený plán. Co kdyby dali své šéfy dohromady a pak si užili trochu zaslouženého odpočinku? Jenže když si člověk pohrává s životem jiných, časem se vždycky něco zvrtne.

U scénáře je záhodno se pozastavit. Ze sluníčkářského traileru sezná zkušený fanoušek žánru, že tento snímek si může schovat pro časy na zlepšení nálady. Nebude docela zklamán. Téma strašlivých šéfů, kteří se v americkém podání opravdu jeví jako lidé, se kterými bychom nechtěli ani jet v tramvaji, není zdaleka nic nového, stačí se vrátit o pár let zpět k Šéfům na zabití nebo k evergreenu Ďábel nosí Pradu. Nicméně děj si zábavně pohrává s nevědomostí těchto „satanů“, kterým za zády kují pikle jejich asistenti. Deutch a Powell jsou navíc, jak to romantické komedie vyžadují, líbiví a přirození herci, kterým nakonec i chemie docela funguje.

Co nefunguje, je celková harmonie ostatních postav a některých situací. Bohužel, z amerických filmařů se stávají hnidopiši bazírující na každém slůvku a na spravedlivě rozděleném hereckém a charakterovém obsazení. Jen jeden z příkladů: spolubydlící Charlieho Duncan v podání komika Petea Davidsona je rozkošný. A samozřejmě gay. To už je skoro standard, diváka, který americké filmy posledních let pravidelně sleduje, už dnes dokonce překvapí, pokud nejlepší přítel nebo spolubydlící hlavní postavy homosexuál není. A ani v tomto případě, i přesto, že Duncan je velmi vedlejší postava, pro příběh naprosto nepodstatná krom několika zábavných scén, si tvůrci neodpustili „neřešit“ jeho sexuální život. Jinak sympatická postava tak vzbuzuje dojem umělohmotné nastrčenosti, kdy mrzí, že ji sexualita celkově definuje.

Když ale pomineme osnovu, kterou lze stejně čekat, když už kliknneme na film s nálepkami „romantická“ a „komedie“, se režisérce Claire Scanlon snímek zdařil. Nepůsobí lacině, určitě není nudný, a dokonce se podařilo sehnat i hvězdu větší velikosti, kterou je Lucy Liu. Závěr sice nezpůsobí motýlky v břiše, po silném průběhu příběhu je prvoplánový a podprůměrný, ale člověk dostane šťastný konec, po kterém toužil a také necelé dvě hodinky kvalitního poflakování se.

Někdy je totiž potřeba si u filmu prostě jen oddechnout. V romantické komedii Set It Up se zase jednou vydáme do krásně přehnaného světa hollywoodských snímků. Tentokrát budeme svědkem osnování spletitých plánů dvou mladých asistentů vůči svým nesnesitelným šéfům. U obrazovky musíme, jak je tomu už v posledních letech zvykem, opět přetrpět nepřirozenou hyperkorektnost, kterou se americké scénáře snaží vyrovnávat s minulostí, ale díky příjemnému obsazení a vtipné zápletce se film zařadí mezi lepší výtvory Netflixu na poli romantických komedií. A to i přesto, že zábava v tomto případě těžce válcuje milostnou dějovou linku.

Ty ještě hraješ Minecraft?

Bože, už si zase sednul vedle mě.

Používáš kvalitní gumové rukavice. To se mi líbí.