Recenze Bílá jako padlý sníh: Moderní Sněhurka je lehká děva a místo sedmi trpaslíků má sedm chlapů

Sněhurka a sedm milenců.

I tak by se dal nazvat nejnovější snímek režisérky a scenáristky Anne Fontaine. Ta představuje svojí verzi klasické pohádky bratří Grimmů, která je surová a poměrně explicitní. A i když samotná idea moderní Sněhurky je poměrně originální, tak její pojetí v závěru působí spíše divně a minimálně diváky pohorší, v tom horším případě jim zkazí dojem z původního příběhu.

Už samotný děj naznačuje, že milovníci originálního příběhu nebudou potěšeni. Claire, která zde představuje onu Sněhurku, je vychovávána svou nevlastní matkou Maude (čili zlá královna), u níž vyvolá nepotlačitelnou žárlivost. To vede až k tomu, že Maude naplánuje vraždu Claire. Mladá dívka je však zachráněna tajemným mužem, který jí poskytne azyl ve svém příbytku v lese poblíž jedné vesnice. Claire se zde rozhodne zůstat. Její přítomnost však na maloměstě způsobí značný rozruch a jejímu šarmu podléhá, kdo by to byl čekal, sedm mužů! Claire se tak otevírá nový svět smyslnosti a vášně a prožívá zde klíčové okamžiky svého dospívání…

Sněhurka, která střídá chlapy jako ponožky, není to, po čem běžný divák touží.Kromě tohoto zvláštního námětu, u kterého si divák říká, jak tohle proboha mohlo někoho napadnout, neuchvátí ani jeho zprostředkování. Zkrátka, Sněhurka, která střídá chlapy jako ponožky, není to, po čem běžný divák touží. Nehledě pak na to, že se zde objevuje řada nesmyslných momentů, které hraničí až se stylizací a uvažováním porno snímků. To, že hlavní hrdinka spí nahá v domě se třemi neznámými chlapy, či samotný fakt, že se s nimi rozhodne zůstat bydlet (i když jsou krajně podezřelí), neodůvodní zkrátka nic. A to, že erotických scén je zde skoro jako v takové epizodě Hry o trůny, jen potvrzuje fakt, že jde o (přinejmenším) lehký film.

Nepomáhá ani to, že většina pánských představitelů je tak o dvě dekády starší než hlavní hrdinka a mimo to působí trochu úchylně. Těžko říct, zda to bylo záměr. S určitostí lze však konstatovat, že to není chyba herců. Ti se i přes krajně nepovedený scénář (u kterého si občas říkáme, jak na to mohli kývnout, i když i to o nich leccos vypovídá), snaží podávat solidní výkony. Za zmínku stojí například Vincent Macaigne, kterého může český divák znát například z komedie Dokud nás svatba nerozdělí. Zde je Macaigne jednou z nejvýraznějších (a vlastně možná i nejnormálnějších) postav a je znát, že se sebevíc snaží o kvalitní přednes (i když scénář mu to málokdy dovoluje).

Podobné by se dalo říci o Isabelle Huppert (Elle) jako zlá macecha, která je bezesporu největším tahákem filmu. I když Huppert podává poměrně dobrý výkon, tak je znát, že pod náporem hloupého scénáře trpí a chvílemi se zdá, jako by tam ani nechtěla být. Ovšem její charisma přebíjí některé nedostatky příběhu, a i díky tomu je výraznější než ústřední hrdinka, kterou tak staví do pozadí. A právě Claire zde ztvárňuje Lou de Laâge. Její „Sněhurka“ je však taková nevýrazná (zvláště oproti Huppert) a Laâge podává mdlý výkon, který se z většiny skládá spíše z toho, jak svádí muže, svlíká se a vzdychá.

A aby jí to šlo lépe, tak k tomu tvůrci zvolili i vhodný hudební doprovod. Zaznívají zde svůdné tóny moderní hudby i známé songy, které mají pomoct vytvořit patřičnou, eroticko-pohádkovou atmosféru.

Francouzi mývají z většiny sympatické romantické komedie, Bílá jako padlý sníh je však spíše výjimkou. Ono to vlastně ani není komedie (i když anotace tvůrců to tak tvrdí), spíše jde o erotickou romanci. A moderní Sněhurku si člověk představuje trochu jinak než jako milostný příběh hraničící s pornem. Jediným plusem tu je Isabelle Huppert, která hravě zastiňuje hlavní hrdinku, ale to je tak vše. Jinak spíš samotný příběh diváka odradí a jeho záměr zůstává nepochopen.

Kněz, motorka a krásná brunetka.

Romantika v lese jako vyšitá…

„Hledám svou nevlastní dceru, prý je tu u chlapů docela populární.“