Recenze Láska se zárukou: Dokonale pozitivní romantika postrádá větší jiskru

„Ta, kterou nečekal.“

Jedná se již o několikátou spolupráci scénáristek Hilary Galanoy a Elizabeth Hackett. Pracovaly spolu například na snímcích Penzion osamělých srdcí, Ach, ty Vánoce nebo Pako mých snů. Stejně jako tyto počiny, ani tento ničím výrazně nevyniká. Vypadá to, že společnost Netflix ještě nepřestalo bavit produkovat filmy, které nenabízí nic navíc a které po nějaké době upadnou v zapomnění.

Neohrožená právnička Susan Whitaker je ochotná pomoct každému, kdo je při soudním procesu v právu. Její právnická firma na tom je poměrně bídně, protože její klienti nemají zrovna hodně peněz. Když se objeví zámožný klient Nick Evans, který chce zažalovat online seznamovací agenturu za podvod, nemá příliš na výběr a případ přijme. Nick se zúčastnil 986 schůzek a stále nenašel svou pravou lásku, ačkoliv společnost garantuje, že zajistí protějšek každému. V průběhu sporu se do sebe hlavní dva protagonisté zamilují.

Samotný příběh není snad úplně špatný, i když je jednoduchý a lehce čitelný, ale prostě tomu něco chybí.Samotný příběh není snad úplně špatný, i když je jednoduchý a lehce čitelný, ale prostě tomu něco chybí. Herci Rachael Leigh Cook a Damon Wayans Jr. jsou sympatičtí, jenže mezi nimi není potřebná jiskra. Což je u romantického žánru zcela podstatný nedostatek, jejich vztah v důsledku toho totiž není uvěřitelný a nepůsobí přirozeně. Dva chabé polibky v úplném závěru jsou toho viditelným důkazem. Skoro jich vám je až líto, protože jinak se skutečně snaží realisticky ztvárnit své postavy. I když jsou jejich postavy klasicky zabedněné, od začátku je totiž jasné, že se k sobě tito nesnesitelní altruisté skvěle hodí. Všichni mají jenom samé pozitivní vlastnosti a zápletka téměř neexistuje, takže to je ve výsledku až celkem nuda. Zdá se, že pořádným padouchům už odzvonilo.

Tvůrci usilují o pobavení diváka milým humorem. Nick například každou ženu, s níž se sešel na schůzce, nazývá jako epizodu ze seriálu Přátelé. Ta, která pořád mluvila o kočkách nebo ta, se kterou přišli na rande i její rodiče. Celkem zábavné jsou i hašteřivé dialogy mezi ústředním párem, i když jim ne vždy úplně porozumíte. Zvláště jazykové vtípky jsou těžko přeložitelné do češtiny.

Prostředí pochmurného města Seattle je příjemnou změnou oproti filmům, které jsou věčně zalité sluncem. Právě teď ve skoro podzimním čase vás naladí na toto období roku. Herci dokonce nosí i vhodně barevně laděné kostýmy. Schválně, jestli se při sledování dopočítáte toho, kolik stylových kabátů jednotliví aktéři v průběhu vystřídají?

Nechcete při sledování absolutně nad ničím přemýšlet? V tom případě jste natrefili na správný snímek. I když stopáž není dlouhá, tak se příběh poměrně vleče. Největším nedostatkem je neexistující zápletka, děj si tak nějak plyne sám od sebe a divákovi je vlastně jedno, co se stane. Všechny postavy jsou navíc přehnaně excentrické, tudíž nerealistické. Navíc takto snadno život většinou nefunguje. Tuto snesitelnou a snadno zapomenutelnou oddechovku zvládnete dokoukat, nikdo vám ovšem nezaručuje kvalitní zábavu a skutečnou romantiku.

„Ach jo, teď ten případ prohrajeme, protože ses do mě zamiloval!“

„Na randění nemám kvůli práci čas, ale baví mě stalkovat své klienty…“

Namasté.