Recenze: Jolt s Kate Beckinsale v hlavní roli nabízí originální a vtipnou zápletku, ale řada věcí mu hází klacky pod nohy

Seznamte se s vykonavatelkou okamžité karmy.

Lindy (Kate Beckinsale) má problém s ovládáním hněvu, což se následně projevuje fyzickým násilím. Aby dokázala své emoce zkrotit, nosí vestu plnou elektrod, která jí pošle elektrické šoky do těla v momentě, kdy dostane chuť někoho zmlátit či dokonce zavraždit. Když je však zabit muž (Jai Courtney), do kterého se zamilovala, rozhodne se vydat na cestu pomsty. A zatímco se Lindy snaží vypátrat skutečného vraha, policisté pronásledují právě ji, protože je momentálně hlavní podezřelou.

Zápletka snímku Jolt balancuje na hraně mezi chytrým a směšným nápadem.Zápletka snímku Jolt balancuje na hraně mezi chytrým a směšným nápadem, což byl bezpochyby i záměr tvůrců. V určitých místech směřuje k směšnosti možná až moc, nicméně celkově působí netradiční příběh velmi originálně a svěže. Lindy má totiž potřebu někoho potrestat v momentě, kdy daná osoba provedla něco ošklivého či pouze něco ošklivého řekla. Jelikož se ale svými brutálními dovednostmi nechává unést, snaží se mít sama sebe pod kontrolou prostřednictvím elektrických šoků. To vše dohromady je velice zajímavý koncept.

Výsledku též pomáhá slušné obsazení, zejména pak Kate Beckinsale se do hlavní role hodí a je sympatická, což dělá pro snímek hodně. Zároveň hlavní postava přináší do děje velkou zásobu typického britského humoru, který do této potrhlé akční komedie dobře pasuje a divák má jistotu, že se alespoň několikrát poctivě zasměje.

Bohužel je ale ve filmu také hodně věcí, které jej sráží dolů. V první řadě některé rádoby vtipy jsou spíše nechutné a zcela mimo mísu. Rovněž je sem silně protlačováno časté shazování mužů jako celku, což z několika důvodů určitě nebylo správné rozhodnutí. Začneme-li například u byznysové strategie studia, tak je důležité si uvědomit, že i když je hlavní postavou žena, tak přesto vzhledem k žánru bude snímek více přitahovat spíše muže, zcela jistě by to byla alespoň polovina diváků. Z tohoto důvodu je poměrně hloupé muže jako celek ve filmu shazovat, jelikož se následně snižuje množství potenciálních fanoušků snímku, kterých by bylo minimálně 50 procent.

Nehledě pak na to, že v první řadě samozřejmě nejde o správné chování (jak ze strany studia, tak v kontextu samotného filmu), což je rovněž něco, co by v podstatě mělo spustit vztek Lindy nejenom vůči ostatním, ale i vůči sobě, jelikož vztek Lindy je vždy spuštěn špatným chováním. Tohle špatné chování vztek u Lindy ale samozřejmě nespustí. Částečně by mohla mít Lindy nulovou sebereflexi, i přesto se ale tvůrcům vnucování této agendy do filmu v rámci logického uvažování opět poněkud rozpadá. V poslední řadě se do stopáže ještě dostalo i určité shazování bělochů, to ale raději tvůrci udělali trochu více opatrně, aby už toho zřejmě nebylo moc.

Ani z technického hlediska pak nejde o žádnou slávu. Zvolená hudba do snímku příliš nesedí a kamera je během akce až moc zbrklá čili není vše vždy zcela přehledné. Roztěkaná kamera může někdy fungovat, pokud se zpracuje správným způsobem, to ale úplně není případ tohoto produktu. Rádoby povedený zvrat (nebo spíše řada zvratů) na konci pak spíše ničí pointu celého příběhu a působí hloupě.

Jolt přináší zajímavý, vcelku originální a vtipný koncept, ovšem několik věcí mu hází velké klacky pod nohy, především pak některé nevhodné vtipy, silné tlačení na shazování mužů, zvolená hudba, roztěkaná kamera a nepříliš povedený finální zvrat. Kdyby se určité věci vystřihly či upravily a kladl se větší důraz na příběh, mohlo jít rozhodně o lepší film. Takhle je výsledný produkt někde na půli cesty: na jedné straně jsou netradiční zápletka se solidním obsazením a několika dobrými vtipy, na straně druhé řada problémů, které celkový zážitek znatelně kazí.

Tahle zdánlivě křehká ženština dokáže být někdy pěkně ostrá.

Jolt
(Foto: Amazon Studios)