Recenze: Princezna z cukrárny 3: Hvězdná romance se utrhla ze řetězu a sází na zlobivou hrdinku

Třetí pokračování pohádky s Vanessou Hudgens v roli princezny a jejích dvojnic.

Před nejdůležitějšími svátky v roce nás Netflix znovu bere na výlet do smyšleného evropského království, kde se mají všichni rádi a množství vánočních stromů a světýlek, které uvidíme v prvních pěti minutách, by nám určitě vystačilo na celou tuhle sezónu. Královna Margaret a její dvojnice Stacy mají plné ruce práce, zvlášť když letos budou vánoční oslavy v zemi vyšperkované vzácnou hvězdou zapůjčenou z Vatikánu. Asi po pěti minutách ji ale někdo ukradne a policie je neschopná. Pardon, bezradná.

Existuje jen jedna osoba, která může mimořádně cenný artefakt najít, a to jediný zloduch v zemi: Fiona, která si odpykává trest v podobě veřejně prospěšných prací. Známe ji z minulého dílu a pro ty, kdo ještě neměli tu čest: vypadá pro změnu úplně stejně, jako Margaret a Stacy, až na blond vlasy, arogantní chování a šatník, kterému by se každá soudná žena vyhnula obloukem. Ovšem pro diváka znuděného předchozími dvěma díly, kde hrdinové pobíhali od ničeho k ničemu, je Fiona vyloženě spásou. Pokud jste neviděli předchozí dva filmy, možná budete z děje a počtu rolí, které Vanessa Hudgens ztvárňuje, celkem zmatení. Ale jelikož v tomto snímku stejně nedává moc věcí smysl, asi to ve finále nevadí.

Zdá se, že se film smířil s vlastní šíleností a blahosklonně ji přijímá a vyžívá se v ní.Fiona tedy rozjíždí operaci, při které musí kontaktovat hned dva své bývalé partnery, aby zachránila čest království a možná i dokázala, že má s určitou pravděpodobností nějaké srdce. Samozřejmě že dojde na situaci, kdy se budou muset všichni popřeházet a vydávat se za někoho jiného. Protože samozřejmě neexistuje v daný moment jiné řešení. Herci dělají vše, co je v jejich silách, aby nás jejich postavy otravovaly co možná nejvíc. Užijeme si mnohem divočejší modely, než byly nudné královské kostýmky. Zde naopak není nouze o nahou kůži, případně i nějakou zvířecí. Zdá se ale, že se film smířil s vlastní šíleností a blahosklonně ji přijímá a vyžívá se v ní. To je pro diváka dobrá zpráva.

Film se také snaží tvářit jako emancipovaný, když takřka všechny důležité role ztvárňují ženy, zatímco muži jsou jen přihlížející troubové: manžela královny Margaret dokonce pošlou na letiště do Bruselu, aby zdůvodnili, proč nemá smysl, aby se jeho postava motala v pozadí po celý film. Jenže i přes odevšad útočící “girl power” nenechá scénář ani svéráznou Fionu najít životní štěstí, dokud neskončí v náruči muže.

Po pekařské soutěži z předchozích dvou dílů už není ani vidu, ani slechu. Naopak tu půjde o krádež vzácného artefaktu a téměř akční podívanou. Do toho se ocitneme na večírcích a budou se řešit nevyjasněné záležitosti s bývalými milenci. Jestli uznáte za vhodné, že je tohle ideální podívaná pro vaši ratolest, pak budiž. Tento díl je ale přece jen o něco zábavnější, možná díky tomu, že není plný cukrkandlu. I přesto doufáme, že nás nečeká ještě dalších patnáct pokračování. Snesitelné množství hrdinek s tváří Vanessy Hudgens na jeden film už tímto dosáhlo svého maxima.

„Jestli v davu uvidím někoho, kdo zase vypadá jako já, tak už mě klepne.“

Princezna z cukrárny 3: Hvězdná romance
(Foto: Netflix)