Recenze: Modřiny jsou režisérským debutem Halle Berry o bývalé zápasnici, která svádí boj na mnoha rovinách

Jak se povedlo sportovní drama od Halle Berry?

Příběh vypráví o ženě jménem Jackie (Halle Berry), která byla před několika lety úspěšnou MMA zápasnicí zvanou Jackie Justice. Po jedné drtivé porážce ovšem pověsila povolání na hřebík a od té doby jde od jedné práce k druhé, aby se nějak uživila. Když se naskytne možnost znovu zápasit, Jackie nejprve váhá a po chvíli souhlasí. Komplikace však nastanou, když se k Jackie dostane její syn Manny (Danny Boyd Jr.), kterého po narození opustila, načež Mannyho vychovával jeho nyní zesnulý otec. Jackie tak svádí boj nejen s tím vrátit se do klece, ale i se sblížením se svým synem a rovněž s vyřešením komplikovaného vztahu se svým manažerem.

Ze synopse by mělo být patrné, že Modřiny v sobě mají mnoho dějových linií, přičemž stojí za zmínku, že jsou v příběhu ještě další, které nebyly zmíněny. Díky tomu se zdá být film trochu přeplácaný a některé linky mohly být určitě vypuštěny. Výsledný produkt má totiž něco přes dvě hodiny a kratší stopáž by mu v tomto případě určitě prospěla.

Tvůrci se sice nijak netají tím, že si berou inspiraci z prvního Rockyho.Příběh jako takový má nicméně určitě dobrý potenciál. Tvůrci se sice nijak netají tím, že si berou inspiraci z prvního Rockyho a obzvláště v případě některých scén určité kopírování nelze popřít, nicméně zápletka se synem, komplikovaný vztah s manažerem a zároveň rozepře s vlastní matkou poměrně dostatečně obohacují již mnohokrát viděný koncept. Zároveň je potřeba ocenit velice dobrou choreografii bojových scén a zajímavě pojaté tréninky v přípravě na finální souboj.

Snímek má nicméně vedle dlouhé stopáže a velkého množství dějových linií řadu dalších problémů. V první řadě jde o dialogy, které jsou často až příliš jednoduše napsané, díky čemuž řada scén působí velice klišovitě. Vzhledem k tomu, že je dějových linek ve filmu hodně, tak některé z nich zůstanou buď naprosto nedořešené, nebo nejsou dořešené uspokojivě. Zároveň jsou v průběhu stopáže zapojeny do příběhu ještě nově vytvořené dílčí zápletky, které působí zbytečně a stopáž pouze natahují.

To přímo souvisí s dalším problémem, kterým je opět jakési nucené zapojování politických smýšlení a přístupů do příběhu, kdy je znát, že určité dialogy a vedlejší zápletky jsou do děje dány spíše na sílu a nikoli proto, aby fungovaly se zbytkem filmu jako soudržný celek. V poslední řadě ani příliš nezaujme hudební doprovod, který je spíše průměrný.

Modřiny si berou určité věci z Rockyho a míchají je dohromady s poměrně zajímavým vztahem mezi zápasnicí Jackie a jejím synem Mannym. Choreografie soubojů je též velice solidní a dokáže zaujmout, stejně jako tréninkové montáže a určité eskalace některých konfliktů. Tady to ovšem s pozitivy víceméně končí. Film má v sobě velké množství hlavních a vedlejších zápletek, z nichž některé nejsou příliš důležité, jejich závěr není vždy zcela uspokojivý a výrazně se díky nim natahuje stopáž. Finální souboj i přes velmi dobrou choreografii pak nedokáže vyvolat dostatečné napětí. Hudební doprovod je spíše průměrný a zapojování politických smýšlení a názorů do příběhu působí nuceně a zcela zbytečně. Díky poměrně silným pozitivům zmíněných výše by se snímek dal ještě zařadit do nadprůměru, nicméně v oblasti sportovních dramat lze určitě najít řadu lepších kousků.

Navázat vztah se synem nebude lehké.

Modřiny

O moc lehčí nebude ani závěrečný boj s nelítostnou zápasnicí.