Recenze Dračí princezna: Norská pohádka nakousne dvě zajímavá témata, ale zůstává průměrná

Spojí dvě zcela odlišné děti síly, aby zachránily malého draka?

Ospalé norské maloměsto se chystá na Vánoce. Devítiletý Mortimer nemá žádné kamarády a za každou cenu chce být populární, být vidět. O přesný opak se snaží stejně stará Sára, tu nikdo vidět nesmí, protože je sirotek prchající před zákonem. Nechce se vrátit do své domoviny, kde zuří válka. Navzdory svým problémům má však mnohem víc soucitu a empatie než právě Mortimer, se kterým se náhodně setká. Tomu v životě ke štěstí nic nechybí, přesto je nespokojený, protože na svém účtu nemá dost lajků a sledujících.

Tyhle dva svede dohromady mladý drak, který se nešťastně zatoulal ze své dračí říše a teď se kvůli zraněnému křídlu nemůže vrátit. Je vystrašený a musí se schovávat, tomu Sára dobře rozumí. Možná ale oba přijdou na to, že lidem se dá věřit, alespoň některým, a zase dokážou najít domov.

Scénář není nejzajímavější a děj často uvázne na mrtvém bodě, v trapném tichu, ani se nedá říct, že se zasmějeme. Zdálo by se, že bude pohádka vhodnější pro malé děti, ale ze začátku jsou některé záběry s drakem celkem strašidelné. A k tomu se snímek opírá do palčivých témat: problematiky uprchlíků i povrchní svět sociálních sítí, což nemusí každému rodiči vyhovovat. Nemůžeme tvůrcům upřít originalitu, ale podání tak úplně nevyšlo.

Dračí princezna nedokáže naplno využít kouzla, které draci mají.Dračí princezna nedokáže naplno využít kouzla, které draci mají. Tento dráček je z našich tří hlavních postav na plátně snad nejméně a moc toho nepředvede. Nevěříme ani poutu mezi ním a dětmi, zůstaneme ledově chladní, místo abychom se rozpouštěli dojetím. A že v posledních letech už si srdce diváků získala nejedna dračí pohádka. Asi by bylo zajímavější, kdyby se Norové pustili do něčeho typického pro jejich mytologii a zároveň unikátního, aby nám nabídli něco, co jsme ještě neviděli.

Je možné, že Dračí princezna u diváků zažehne plamen zájmu o návštěvu kina? No, možné to je, ale pravděpodobné ne. Nic naplat, že se na norském snímku podíleli i čeští tvůrci. Příběh působí hodně amatérsky a plácá dohromady dětinské dialogy s příliš dospěláckými tématy. Snaží se asi zaujmout děti různého věku, ale výsledkem nejspíš bude, že si nezíská srdce nikoho.

Trollové na netu dokážou vytočit každého.

Dračí princezna
(Foto: Evolution Films)