Recenze: Infinite nabízí překombinovaný příběh, ale s akcí nezklame

Akčňák ve stylu superhrdinských snímků se sám naprosto zamotá do své zápletky.

Už od prvních vteřin Infinite s Markem Wahlbergem a Chiwetelem Ejioforem pořádně šlape na plyn. Hned poté, co nám rychle vysvětlí, do jakého světa nás vezme, už sledujeme napínavou honičku v autech. Od počátku se snímek tváří sebevědomě, zdá se, že všichni ví, co dělají. S chutí se tedy vrháme do rozplétání příběhu, ale to ještě nevíme, že skončí smotaný v hrůzostrašném klubku jako vánoční světýlka.

Na Zemi žije kromě obyčejných smrtelníků i pár stovek vyvolených, kteří si pamatují své předchozí životy, a tak s každou další reinkarnací navazují na své znalosti, zkušenosti, i vztahy z dřívějška. A jak už to tak bývá, někteří tyhle schopnosti využívají ke konání dobra, zatímco jiní jsou z neustálého kolotoče znovuzrození už pěkně zdeptaní. A právě postava Chiwetela Ejiofora už toho má tak akorát dost a chce zničit všechno živé na světě, aby už nebylo do čeho se převtělovat. V tom mu musí zabránit jeho dávný kamarád Evan (Wahlberg), který ovšem v této reinkarnaci ještě nepřišel na to, kým je, protože byl kvůli svým vzpomínkám diagnostikován a léčen jako schizofrenik. Teď jako dospělý bude muset hodně rychle dohnat, co zameškal, aby dostál svému osudu a zachránil nejen nevinné lidi, ale i ty jemu podobné.

Dokonalost všech lokací připomíná hudební klipy, prostředí je kvůli tomu ale trochu sterilní.Vyzdvihneme nejdříve to dobré. Akční scény tu vůbec nejsou špatné, není divu, že tohle měl režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) pod kontrolou. Hrdinové bojují pomocí snad všeho, co se hýbe, asi krom ponorek. Pokocháme se krásnými auty a motorkami, na scénu přijdou čtyřkolky, letadla a vrtulníky, zapůsobí na nás originální scéna s drony, bojuje se se zbraněmi, noži, pěstmi, dokonce i medem. Zavítáme všude možně, od středověkých chrámů po starověké útočiště až po moderní laboratoř. Dokonalost všech lokací připomíná hudební klipy, prostředí je kvůli tomu ale trochu sterilní.

Jak už asi tušíte, kamenem úrazu bude příběh. Někdo by film označil za nenáročnou zábavu, ale někdy se tu děje tolik pitomostí, že je to podívaná dost náročná. To, že zápletka v některých momentech docela drhne a nedává smysl, nedá problém odhalit ani nenáročnému divákovi. Spíš si musíme klást otázku, proč si pod sebou scénárista Ian Shorr sám podřezával větev. Přece nebylo vůbec nutné vymýšlet takhle komplikovaný příběh. A na závěr nás čeká třešnička na přeplácaném dortu. Scéna skoku na motorce… nebudeme prozrazovat kam. Ovšem je to typ scény, u které vybuchnete smíchy nebo se plácnete do čela. Je ale pravda, že si ji jen tak nevymažete z hlavy.

Snímku samozřejmě nepřidá, že sem z obsazení sedí snad všichni, až na hlavního hrdinu v podání Marka Wahlberga. Ne že by snad odváděl špatný výkon, ale jak jeho postava celou dobu neví, kdo je, jako by na to nepřišel ani její představitel. V neposlední řadě jsou tu herci jako Dylan O’Brien a Rupert Friend, jejichž scény byly nejspíš významně sestříhané a objeví se tu jen na minutku. A dámy tu jsou akorát do počtu.

Infinite působí jako superhrdinský snímek pro ty diváky, které nezajímají postavy a chtějí jen akci, která je, nutno uznat, působivá. Inspirace jinými snímky tu není lehce cítit, ale smrdí na hony daleko. Příběh je komplikovaný naprosto zbytečně, ani obsazení nám úplně nevyrazí dech, a někdy se zdá, že byly vystříhány ty scény, které dávaly nejvíc smysl. Třeba v příští reinkarnaci tenhle tým natočí něco lepšího.

„Neboj, tohle dělá s pletí zázraky.“

Infinite
(Foto: Paramount Pictures)