Recenze Vem si mě: Osvědčení herci natočili osvědčenou romantickou komedii, jen se mění dobový kontext

A tak se popová diva zamilovala do obyčejného učitele matematiky.

Populární zpěvačka Kat Valdez si má během svého koncertu před očima tisíců diváků vzít za muže svého přítele Bastiana, který je též slavným zpěvákem. Velkolepá událost se rychle zvrtne, když se těsně před obřadem dozví, že ji podvedl s její asistentkou. Ponížená žena se rozhodne udělat zcela iracionální krok – provdá se za náhodného muže v davu, který drží ceduli s nápisem „vem si mě“. Rozvedený Charlie Gilbert ji však jen na okamžik podržel své kamarádce. Než se stihne vzpamatovat, už ho vlečou na pódium, kde je oddají. Nakonec se oba rozhodnou, že to spolu zkusí naostro, i když zpočátku pouze kvůli mediálnímu obrazu zpěvačky.

Samotný děj je poměrně jednoduchý a předvídatelný. Na rozdíl od žánrově podobných snímků, které v poslední době vznikly, se ale tento v něčem liší. Nedělá z postav nepřemýšlející karikatury ani nevytváří hloupá nedorozumění či zvláštně vykonstruované situace, což je velké plus. Zároveň také ústřední postavy nemají nesmyslně splašené emoce, od absolutní nenávisti k tomu druhému až po neutuchající lásku, jak to bývá někdy v romantických komedií zvykem.

Herec Owen Wilson dokáže mistrně ztvárnit snad jakoukoliv roli. Navíc má nezpochybnitelný komediální talent, takže scény s ním jsou zárukou zábavy. V tomto případě jsou nejlepší jeho trefné poznámky ohledně sociálních médií, protože jakožto učitel ve středních letech jimi dost pohrdá.

Zpěvačka a herečka Jennifer Lopez hrála v podstatě samu sebe, takže její úloha nebyla zase tak těžká. To je důvod, proč působí jako obletovaná popová diva tak nenuceně. Díky jejich uvěřitelnosti jako páru lze příběhu celkem odpustit i absurdní zápletku na začátku. Jen raději taktně odhlédněme od faktu, že oba hrají o téměř dvacet let mladší postavy, než jsou oni sami. Nějakou dobu se to tak dá dělat, ale do nekonečně to zkrátka nejde.

Hrdinové pochází ze zcela jiného prostředí, což je hlavní stavební kámen děje. Jejich světy jsou tak odlišné, jak to jen jde.Hrdinové pochází ze zcela jiného prostředí, což je hlavní stavební kámen děje. Jejich světy jsou tak odlišné, jak to jen jde. Opravdovost Charlieho působí ve vtipném kontrastu s lesklým pozlátkem kolem Kat. Ukazuje se život známých osobností v současné době, kdy každá z nich propaguje milion značek na sociálních sítích a sdílí s fanoušky každý aspekt svého života. Vlastně se z toho až chvílemi svírá srdce, když si člověk uvědomí, jak málo jsou sami sebou a kam až to v dnešní době zachází.

I megahvězdy jsou vždy jenom lidé, na což se také upozorňuje. Právě tímto přístupem připomíná film romantickou klasiku s názvem Notting Hill (1999) v hlavních rolích s Julií Roberts a Hughem Grantem. Jen ty sociální sítě tehdy celebritám ještě nedávaly tak zabrat. Rozdíl je třeba v tom, že si zde Jennifer Lopez střihne hned několik vystoupení, takže se občas může skoro zdát, že se koukáte na dlouhý videoklip.

Žánr romantické komedie se vrací a nasadil do boje zasloužilé a prověřené herce. Lhostejno, že věkově už příliš nezapadají do scénáře. Jennifer Lopez a Owen Wilson mezi sebou mají nepopiratelnou chemii, kterou se jim daří využívat ve prospěch díla. Současně jejich vztah naštěstí nepůsobí nějak vynuceně, za což může možná právě jejich rozvážnost. Dva lidé z různých vesmírů k sobě hledají cestu. A když se to uchopí správně, někdy to zkrátka stačí. Zpěvačka ani nemusela příliš hrát, protože toho má se svou postavou hodně společného a jako bonus si ještě zpropaguje své písně. Owen Wilson je zase zábavný snad všude, kde se objeví. Jen škoda, že se tvůrcům nepovedlo přijít s méně bizarní úvodní premisou, kvůli které by si divák nemusel ťukat na čelo. Na druhou stranu tradice zápletek romantických komedií vychází často právě z obdobných situací. Snímek příznivce tohoto žánru jistě potěší, ale hlubší stopu v něm s největší pravděpodobností nezanechá.

Pozor na to, co máš na ceduli, kterou držíš!

Vem si mě
(Foto: Universal Pictures)