Recenze – Vlkodlak: Noční lovec je povedená krátká marvelovka, která do zavedeného světa vnáší nádech čerstvosti

Máte chuť na horor? Co si takhle pustit něco od Marvelu?

Ano, čtete správně, svět MCU obohatili vlkodlaci, upíří a další příšerky z nového hororu. Představil je snímek Vlkodlak: Noční lovec, který měl premiéru skrze Disney+. Padesátiminutový film se zaměřuje na skupinu lovců monster, kteří se schází při příležitosti smrti jejich vůdce. Jenže se nejedná o přátelské setkání, lovci se utkají v zápase na život a na smrt, aby získali mocný drahokam a pokořili příšeru, která ho má u sebe. Jeden z však nich není tím, čím se na první pohled zdá, a to je velký problém.

Unikátně natočený snímek je ozvláštněn tím, že je černobílý a působí, jako by byl z 50. let.Unikátně natočený snímek je ozvláštněn tím, že je černobílý a působí, jako by byl z 50. let. A to díky krátké stopáži, archaickým výstředním postávám, zastarale působícími dialogy, příběhu i způsobu jeho vyprávění. Vše zkrátka nasvědčuje, že se tvůrci silně inspirovali poválečným Hollywoodem, a je na tom něco velmi působivé a činí to z Vlkodlaka unikátní podívanou. Skladatel Michael Giacchino, který složil hudbu k četným marvelovkám, se ve své režisérské prvotině pouští do odvážného úkolu. Přináší do MCU zcela nové prvky a oživuje ho nevídaným způsobem, což se Giacchinovi daří. Vlkodlak není typickou marvelovkou, a právě proto tolik zaujme.

Po většinu času máme totiž spíš pocit, jako bychom sledovali Drákulu z roku 1931 s Belou Lugosim spíše než snímek spadající do superhrdinského světa Marvelu. Avšak příběh i jeho postavy se inspirují zmíněnými komiksy a jsou součástí filmového MCU. Scénář, pod kterým se podepsala Heather Quinn, vypraví stručným svižným způsobem krátkou a kreativní povídku, která ani na chvilku nenudí.

Na první dobrou pak také zaujmou vizuální efekty, které jsou především praktického rázu, a právě proto pomáhají prodat feeling archaického filmu. I když je použitá technologie moderní, tak se tvůrci vynasnažili, aby efekty i masky působily jako z 50. let a ve svém zadání uspívají. Skvělý je především hravý loutkový vizuál ústředního monstra nebo zobrazení proměny ve vlkodlaka jedné z hlavních postav, které je zcela prakticky provedené.

Za pochvalu stojí i neotřelá kamera Zoe White, která také nabízí statické i akční záběry, které podporují celkový pocit padesátek. Nejvíce zaujmou střihy z jedné postavy na druhou při úvodním seznamování, které skutečně působí jako by byly ze zmíněného Drákuly.

Skvělou oporou jsou filmu i herci. Největším tahákem je však bezesporu Gael García Bernal (Coco, Čas) v hlavní roli. Jeho protagonista zaujme, je sympatický a na první pohled je znát, že má něco za lubem. Bernal zkrátka podává silný a výrazný výkon, kterým si získá nejednoho diváka. Dobrou práci odvádí i Laura Donnelly coby Bernalův ženský protějšek.

Vzhledem ke zmíněnému režisérovi je pak samozřejmostí i unikátní hudební doprovod, který si Giacchino složil pro svůj film sám. Soundtrack dobře doplňuje celkovou atmosféru a ve správných momentech eskaluje napětí a zvraty v příběhu.

V závěru je Vlkodlak: Noční lovec unikátní marvelovkou, který se vymyká svému žánru po všech směrech. Zaujme svým černobílým vizuálem i praktickými efekty, které dodávají ten správný archaický nádech. Příběh je sice trochu předvídatelný, ale pro Marvel unikátní a díky 50minutové stopáži má opravdu spád. Velkým tahákem je pak Bernal v hlavní roli, který je dostatečně výrazný, aby na sobě dokázal nést většinu filmu. Takže pokud máte chuť na něco neotrlého a zároveň komiksového, tak Vlkodlak: Noční lovec je tou správnou volbou.

Sice jsem umřel, ale tuhle zábavu si nenechám ujít.

Vlkodlak: Noční lovec
(Foto: Walt Disney Pictures)