Recenze: Enola Holmesová 2 je stejně průměrná jako její předchůdce a jejím největším tahákem je Henry Cavill

Mladší sestra Sherlocka Holmese je opět na tahu.

Enola Holmesová se snaží být nezávislou samostatnou detektivkou, ale její byznys moc nevzkvétá. Když však za ní přijde jednoho dne mladá dívka s prosbou, aby našla její sestru, začíná se Enola zamotávat do spletité záhady. Ta přesahuje dál, než si původně myslela a zkříží se i s případem, který už nějakou dobu vyšetřuje její slavnější bratr. Náhoda to nebude. O to se aspoň tvůrci postarali.

Režisér Harry Bradbeer a scenárista Jack Thorne se ani tentokráte nestranili značné dávky naivity, snad ve snaze udělat příběh přívětivější pro cílové mladší publikum.I když nám nabízí zajímavou zápletku a záhadu, kterou luští divák s postavami, tak je příběh v mnohém předvídatelný a v mnoha ohledech dětinský, stejně jako tomu bylo v prvním snímku. Režisér Harry Bradbeer a scenárista Jack Thorne se ani tentokráte nestranili značné dávky naivity, snad ve snaze udělat příběh přívětivější pro cílové mladší publikum. Díky tomu ho však udělali méně realistickým a koukatelným pro dospělé, kteří jsou vzhledem k Sherlockovi také cílovkou. A je to škoda, neboť jinak vyprávění nenudí, chtělo by ho akorát udělat trochu serióznější a v některých ohledech uvěřitelnější.

Na druhou stranu je však významnou přidanou hodnotou a velkým plus fakt, že tentokráte scénář částečně čerpá ze skutečných historických událostí a zobrazuje osoby, které skutečně existovaly. To ho činí aspoň trochu propracovanějším a jeho poselství snesitelnější než posledně.

Totéž však nelze tvrdit o představitelce titulní hrdinky Millie Bobb Brown. Tak jako již v prvním díle přehrává a přehnaně ve svém projevu tlačí na pilu, čímž spíše irituje a ve výsledku zní příliš afektovaně. Nepomáhá ani její opětovné probíjení tzv. čtvrté stěny, kdy mluví jakoby k divákům a vysvětluje jim dění. Naopak zbylí herci naštěstí odvádí kvalitní práci. O výrazný přednes se postaral David Thewlis coby tajemný detektiv Grail, který ve svých scénách naprosto dominuje na plátně. Skvělou práci odvádí také Henry Cavill, který je v roli Sherlocka Holmese charismatický a postava mu zkrátka sedla. Bohužel tentokráte chybí třetí sourozenec Mycroft v podání Sama Claflina, který byl v předchozím filmu jedním z výraznějších plusů.  Potěší však krátká camea a odhalení známých postav jako jsou Moriarty nebo John Watson, ač v netradičním (ale svěžím) pojetí.

Za pochvalu pak také stojí kostýmy a celková výprava, která skvěle vystihuje atmosféru viktoriánského Londýna. Po vizuální stránce zkrátka snímek nezaostává a přináší barevnou a autentickou podívanou.

Tu v neposlední řadě podporuje i hravý hudební doprovod z pera Daniela Pembertona, který se podílel na Chicagském tribunálu, Temné tváři Brooklynu, Yesterday nebo první Enole Holmesové. Pembertonův soundtrack opět povedeně doplňuje celkovou atmosféru a dodává snímku správný sherlockovský pocit.

Enola Holmesová 2 je v závěru víceméně povedenou podívanou, která však ničím příliš nenadchne. I přes to všechno si však tvůrci zjevně věří na další pokračování. Příběh je i přes zajímavou zápletku předvídatelný a dětinský, stejně jako hlavní hrdinka, která působí příliš afektovaně. Potěší však Thewlis a Cavill spolu s povedenou výpravou a hravým hudebním doprovodem. Dohromady tak jde o průměrný snímek, který neurazí jako snímek na odreagování.

Co to tu máš za zajímavou záhadu brácho?

Enola Holmesová 2
(Foto: Netflix)