Recenze: Prokletá romance je podivným pokračování sympatické pohádky, kterému uniká původní kouzlo

Když se svět promění v pohádku.

Přesně to se stane, když si princezna Giselle přeje, aby byl její život o něco přívětivější. Od momentu, co Giselle přišla z pohádkové Andalasie do světa lidí a zamilovala se do právníka Roberta, uplynulo patnáct let a mnohé se od té doby změnilo. Robertova dcera Morgan už je puberťačka a s Giselle mají další vlastní malou dcerku. V průběhu let však Giselle přišla o původní iluze a zjistila, že život v New Yorku zkrátka není to správné pro ni. A tak se rozhodne přestěhovat rodinku do malebného předměstí, ve snaze o nový začátek. Jenže ani tam není všechno tak růžové, a tak začíná Giselle snít o perfektním pohádkovém světě. To se jí však záhy vymkne z rukou, když se její přání stane skutečností, ale ne takovou, jakou si zdaleka představovala.

Buďte opatrní s tím, co si přejete.Jak by se řeklo: buďte opatrní s tím, co si přejete. A to je hlavní motto pokračování pohádky Kouzelná romance, které tvůrci pojmenovali Prokletá romance. I když se ve snímku vrací všechny původní postavy, tak se zdá celkově velmi vzdálený od svého předchůdce. Náladu prvního dílu se sice tvůrci snaží navodit, ale počáteční kouzlo se zkrátka vytratilo.

Samotný scénář je pak poměrně předvídatelný, a ne příliš originální, což se nedá říci o Kouzelné romanci. Ta přinesla v té době neotřelé vyprávění a mnohé uchvátila díky své inovativnosti. O jejím pokračování to však bohužel nelze tvrdit.

Příběh má sice zajímavou zápletku a sympaticky naráží na populární pohádky a jejich klišé (najdeme zde očividné odkazování např. na Popelku, Šípkovou Růženku, Krásku a zvíře či Sněhurku a sedm trpaslíků a další klasiky), ale to nestačí. Většina děje totiž postrádá v mnoha ohledech logiku a veškeré spory by šlo vyřešit mnohem snáze a rychleji. Některé postavy pak nemají v příběhu žádnou pointu a jejich působení nemá moc smysl. Jedním příkladem za všechny je postava Roberta, který opravdu nemá ve vyprávění moc co dělat a je tam tak trochu navíc. Jeho vedlejší dějová linka je zkrátka zbytečná, což však není hercova chyba, nutno podotknout. Podobně odstrčení jsou prince Edward a Nancy, kteří nemají žádný významnější účel, než jen aby popostrčili děj správným směrem, když je to potřeba.

Herci za to však nemohou. Všichni podávají silné výkony a snaží se ze svých rolí vytřískat, co nejvíc to jde. Na Jamesovi Marsdenovi je třeba vyloženě znát, že si výraznou roli Edwarda užíval plným doušky a byl rád za návrat k této charakterní postavě. Silný výkon podává i Idina Menzel jako Nancy, která vyčnívá především v muzikálových momentech (občas trochu působí, že ji tvůrci dali do filmu, jen aby využili její pěvecké schopnosti, ale o tom až později). Kvalitní práci odvádí i Patrick Dempsey coby Robert, který sice (jak už bylo řečeno) nedostává dostatečné množství prostoru, ale s tím, co má, si poradil bravurně.

Na druhou stranu je tu pak Amy Adams jako hlavní hrdinka Giselle, která sice nepodává obzvlášť špatný výkon, ale za to patří mezi jedny z těch podivnější. Zarazí především její silné přehrávání, a to hlavně v momentech, kdy se snaží vzdorovat své temné stránce a nepřetvořit se ve zlou macechu. Její neustále změny nálady a tónu (změní se z jednoho charakteru do druhého několikrát v průběhu jedné věty) jsou zkrátka nepřirozené a přehnaně karikaturní. Podobné se dá tvrdit i o Maye Rudolph, která se zde objevuje v roli hlavní záporačky, jejíž motivace jsou silně nevysvětlené a nedotažené. Ovšem naopak od Adams, přehrávání Rudolph se zdá být záměrné a k její postavě sedí trochu více.

Na to konto je potřeba také zmínit, že mezi nejsilnější moment obou postav patří beze sporu jejich duo, kdy zazpívají písničku Badder. To zkrátka baví a oživuje celou podívanou. Což lze tvrdit i o celkovém hudebním doprovodu, o některých písních více o jiných méně. Kromě zmíněné Badder patří mezi povedené skladby například i Love Power, ve které má sólo i zmíněná Idina Menzel. Většina písní je povedená z produkčního i pěveckého hlediska, zaposloucháte-li se však detailněji do textu, tak zjistíte, že to až taková sláva není.

Dohromady je tak Prokletá romance vesměs zábavná podívaná, která se snaží vézt na vlně svého úspěšnějšího předchůdce, ale bohužel se jí to moc nedaří. Tento sequel v mnoha ohledech zaostává – jeho příběh je nedotažený a působí jako by moc nepatřil do tohoto již zajetého světa, herci přehrávají a postavy díky tomu působí karikaturisticky (někdy záměrně, jindy ne) a hudební doprovod je sice chytlavý a kvalitně provedený, ale v zásadě ne přehnaně hluboký, co se textů týče. Pokud jste tedy fanoušky Kouzelné romance, tak její pokračování na Disney+ můžete s klidem vynechat.

Táto pospěš, raní káva už je přichystaná!

Prokletá romance
(Foto: Walt Disney Pictures)