Recenze Kocour v botách: Poslední přání nás zabaví, rozesměje i dojme

Hrdina, o kterém jsme nevěděli, že ho potřebujeme.

Už je to pěkných pár let, co nás Kocour v botách pobavil i rozněžnil svými kukadly po boku Shreka. A kdybychom měli zodpovědět otázku, zda tohoto hrdinu potřebujeme zpátky v kinech, asi bychom odpověděli, že těžko. Ale chyba lávky. Kočky mají devět životů, a tak není divu, že právě tomuto příběhu se nový život povedlo vdechnout.

Charismatický Kocour je milovaný a obdivovaný, nezkazí žádný večírek, nezalekne se jediného nepřítele a neodolá dobrodružství. To ale jen do momentu, kdy si spočítá své kočičí životy a zjistí, že mu došly. Tedy že ten, co mu zbývá, je poslední. Stal se tak stejným smrtelníkem, jako my všichni. Bude muset odložit svůj plášť, meč a boty a zapomenout na svou hrdinskou minulost. Důchod se rozhodne strávit v bezpečí kočičího útulku, kde se z něj stane jeden z mnoha opelichaných mazlíčků.

Jednoho dne se ale doslechne o Hvězdě přání, která dokáže splnit jedno přání tomu, kdo ji najde. Jakékoli. A Kocoura napadne, že by si mohl jednoduše dobít svoje vyplýtvané životy. Aby Hvězdu našel, bude ale nejspíš potřebovat pomoc své dávné přítelkyně Čiči a nového parťáka Perrita (kterého se nedá zbavit), o Hvězdě se ale dozvěděli i zloduši, třeba gang Zlatovlásky a tří medvědů, a jsou jim v patách.

Dobrodružství, která s hrdiny zažíváme, jsou poměrně jednoduchá a srozumitelná i pro malé diváky, ale probíhá tu zajímavý vývoj postav.Dobrodružství, která s hrdiny zažíváme, jsou poměrně jednoduchá a srozumitelná i pro malé diváky, ale probíhá tu zajímavý vývoj postav. Jak poznáváme záporáky, zjišťujeme, že každý má dobrý důvod, aby se popral o splnění svého přání. Nikdo není černobílý hrdina (dobře, až na jednoho veskrze zlého protivu). Ani Kocour není dokonalý, má se až moc rád a neupřednostnil by před sebou nikoho. Čiči jednou neodpustitelně zradil a začíná si toho o sobě hodně uvědomovat, zvláště vedle naprosto naivního Perrita, kterému se daří ignorovat všechna svoje traumata a být nonstop pozitivní. Animovanou pohádku tradičně doprovází vynikající český dabing, Kocour jak jinak než v podání Aleše Procházky a Perritův roztomile přiblblý charakter skvěle vystihl Daniel Krejčík. Uslyšíme také Jiřího Korna, Danu Černou či Martina Stránského.

Kocour v botách má smrt v patách a vydává se možná na svoje poslední dobrodružství, při kterém mu dochází věci, které mu nedocvakly v průběhu jeho předešlých osmi kočičích životů ani jednou. Třeba jaká je cena opravdového přátelství, a že s tou správnou partou i jeden jediný život stojí za žití, beze strachu. Všechny postavy jsou poutavé, a ne pouze do počtu, pohádka dokáže zaujmout a upřímně pobavit diváky mnoha generací.

Kocour se nebojí ničeho… Dokud mu nedojde, že čelí opravdové smrti.

Kocour v botách: Poslední přání
(Foto: DreamWorks Animation)