Recenze Operace Fortune: Ruse de guerre je nálož akce a zábavy od Guye Ritchieho. Ale…

Jak stylově zachránit svět.

Guy Ritchie spojil síly s mnoha ze svých hollywoodských oblíbenců a přináší nám akční agentskou komedii, která sice obzvlášť nepřekvapí a nepřináší nezapomenutelné momenty, ale zaručeně pobaví. Není tu žádný čas na romantiku a hluboká poselství o míru, prostě jen stylové postavy, které s kamennou tváří čelí nebezpečným situacím.

Britská vláda řeší problém, musí najít a zastavit obchodníky, kteří se snaží prodat tajemnou supermocnou zbraň zvanou “Klika”. Nikdo neví, co to je, ani kdo ji chce koupit a k čemu ji použije. Jisté je, že pro dobro všech je potřeba tomu zabránit. Na tento úkol je tedy najat arogantní superšpion jménem Orson Fortune (Jason Statham), který je prý ten nejlepší na záchranu světa, ale dělá to po svém, tedy ideálně na jachtě s drahým vínem v ruce, protože má fóbii ze všeho, co není luxusní.

Orsonova pravá ruka bude odstřelovač J. J. (Bugzy Malone). Protože jsou na plátně přítomny vysoké dávky testosteronu, bude je posměšně zneškodňovat Sarah (Aubrey Plaza) svým suchým humorem. Největší nadějí na získání Kliky je špičkový obchodník se zbraněmi Greg Simmonds (Hugh Grant), ke kterému se budou muset dostat co nejblíž. Jako návnadu použijí hollywoodskou hvězdu Dannyho Francesca (Josh Hartnett), který dostane životní roli, hrát sám sebe.

Děj je svižný, ale ne zrovna plný zvratů.Děj se skládá z několika jednotlivých akcí, při kterých se krůček po krůčku dostávají hrdinové blíže ke zodpovězení všech otázek. Vystřídáme tedy několik atraktivních lokací, luxusních vil, jacht, aut a tryskáčů, všichni jsou skvěle oblečení a trousí hlášky. Děj je svižný, ale ne zrovna plný zvratů, což klidně mohl být, zvláště když se na místě zjeví konkurenční tým a čekali bychom nějakého zrádce.

Hugh Grant je tu ve svém živlu, ale takřka všem padly role jako ulité, Statham ani Plaza se nenechají zahanbit. Nic v tomto filmu ale není zvlášť výjimečné, skoro nic nás nepřekvapí, ani vizuálem, ani co se týče příběhu. U pár vtipů se pousmějeme, ale rozhodně nás nedostanou do kolen. Po zhlédnutí si vybavíme jen pár lehce nadprůměrných momentů, které se nám už po chvíli slijí dohromady. Klidně by to mohl být jeden z lepších filmů od Netflixu.

Film, který je skutečně dobrý, ale ne skvělý. Nepřekvapí, nerozbrečí nás smíchy, nešokuje. Je to velmi dobrá zábava od začátku do konce, ale lehce nadprůměrné je tu snad jen skvělé obsazení. Postavy však krom záliby v luxusu ničím nevynikají. Přestože se skvěle pobavíme, po odchodu z kina si sotva vybavíme nějakou scénu. A to je u Ritchieho filmu sakra málo.

„V kolikátém Ritchieho filmu už to hraju?“

Operace Fortune: Ruse de guerre
(Foto: Miramax)