Recenze: Sharper je napínavý thriller se zajímavým námětem, na který však za pár dnů zapomenete

Kam až je člověk ochoten zajít, když jde o peníze?

Na to se ptá režisér Benjamin Caron (Koruna, Andor) ve svém nejnovějším snímku, který vznikl ve spolupráci s Apple TV+. Caron zde odkrývá temná zákoutí Manhattanu a svět podvodníků, kteří se snaží okrást newyorské miliardáře. Ale kdo je ve skutečnosti v téhle hře na kočku a myš lovcem a kdo lovnou zvěří?

Scénáři, na kterém se podíleli Brian Gatewood a Alessandro Tanaka, nechybí napětí, v němž nás tvůrci neustále drží.To pomalu ale napínavě odhaluje příběh plný nečekaných zvratů. Scénáři, na kterém se podíleli Brian Gatewood a Alessandro Tanaka, nechybí napětí, v němž nás tvůrci neustále drží. Nebo se o to aspoň snaží. Chvílemi je totiž vyprávění až příliš vyhrocené a neuškodilo by, kdyby Caron a spol. trochu ubrali. Zvláště pak závěrečná konfrontace, která je skutečně přehnaně dramatická. Mimo to jsou však jednotlivé zvraty ve scénáři propracované a dávají smysl, jak snímek postupuje a vždy retrospektivně je odhalena nová skutečnost, což je působivý vypravěčský prvek.

Za zmínku stojí i herecké obsazení. V první řadě pak Julianne Moore, která podává silný výkon. Její dramatický přednes je však místy, stejně jako dramatické zvraty, přehnaný. Kvalitní práci odvádí také Briana Middleton, jejíž výkon patří mezi ty nejvýraznější a nejlépe zapamatovatelné z celé podívané. Solidní jsou i Sebastian Stan a Justice Smith, jejichž role jsou sice o něco menší, ale významné a oba herci do nich dávají skutečně vše.

Výrazným hráčem v celém vyprávění je i hudební doprovod, který pro film složil Clint Mansell (Černá labuť). Jeho skladby skvěle doplňují napínavé scény, a ještě stupňují tuto výraznou tenzi. Kromě toho se ve snímku objeví i klasické popové a jiné písně jako například Ruler of My Heart, I Won’t Let You Down nebo Right Davida Bowieho a další. Ty zase jiným způsobem dotvářejí atmosféru a dodávají filmu tempo.

Dohromady je tak Sharper solidní krimi thriller se zajímavou zápletkou, která jistě upoutá pozornost. Tu drží napínavý příběh plný zvratů, který má sice spád, ale občas by neuškodilo, kdyby tvůrci ubrali z dramatičnosti. Potěší i herecké výkony a hudební doprovod, který jim hraje do noty. V závěru tedy Sharper rozhodně patří mezi jeden z lepších streamovacích počinů Apple TV+.

Mě si nevšímejte, já jsem jen prostý majitel knihkupectví.

Sharper
(Foto: Apple TV+)