Recenze: Dívka ve vlaku po indicku je bizarní verzí krimi hitu

Je libo vraždu na kari?

Dělat remake třeba po dvaceti letech, to ještě dává smysl. Americké mysteriózní drama s hvězdným obsazením ovšem proletělo kiny teprve před pěti lety, a ještě stále bude v živé paměti fanoušků žánru thrilleru a krimi. Kromě toho jeho hvězdné obsazení (Emily Blunt, Rebecca Ferguson, Luke Evans) nasadilo laťku dost vysoko. Je tedy poměrně na místě politovat každého, kdo se pokouší vytvořit další filmovou verzi bestselleru Pauly Hawkins. A tady výsledek dopadl vyloženě nadprůměrně špatně.

Bezcílné bloumání a řádění v podnapilosti ji přivede do problémů, když je zavražděna žena, kterou od vidění znala.Hlavní hrdinka Mira (Parineeti Chopra) měla úspěšnou kariéru jako právnička, šťastné manželství a nadcházející novou životní roli matky. Měla, až do děsivé autonehody, která ji připravila o miminko i krátkodobou paměť. Následoval začarovaný kruh utápění se v alkoholu a problémů s mužem. Mira nakonec skončí jen s lahví a čas tráví jízdami ve vlaku v okolí Londýna, odkud pozoruje šťastné životy ostatních lidí, stalkuje svého bývalého s jeho současnou partnerkou, má záchvaty vzteku a divák musí přemýšlet, z čeho tak asi v jednom z nejdražších měst na světě tato alkoholička žije… Bezcílné bloumání a řádění v podnapilosti ji přivede do problémů, když je zavražděna žena, kterou od vidění znala. Hlavní hrdinka musí rozplést případ, který jí pomůže se vyrovnat i s vlastní minulostí.

Na první pohled nevypadá film ještě úplně zle, není vyloženě nízkorozpočtový. Bohužel velmi brzy odtušíme z dialogů, že scénář není žádná sláva. Čím víc se rozjíždí děj, tím víc rozpoznáváme omezené herecké schopnosti většiny herců, bohužel především pak hlavní protagonistky. Její opilecké potácení v nás musí vyvolat záchvaty smíchu. Ale ani podezřívavá policistka, která příliš agresivně jde po každém, koho vyslýchá, není zrovna přirozenou postavou. Neustálé přeskakování z hindštiny do angličtiny a zpět je další z nepřirozených elementů. Pokud máte obavy, že do krimi snímku se nepodaří napasovat bollywoodské scény s tancem a zpěvem, pak se vaše obavy rozplynou po prvních třech minutách. V takovéto kombinaci se pochopitelně nedaří vybudovat napětí, nutné pro tento žánr, fráze jako: “Tohle není náhoda!” také ničemu neprospějí. Snímek je své slavnější hollywoodské verzi dějově velice podobný, až po závěr, který se rozhodl odlišovat i od knižní předlohy. Takže konec je překombinovaný a dává pramalý smysl. Pro fanoušky bizáru to ale jistě bude poutavá podívaná.

Pokud slavná americká verze některé diváky otravovala svou melodramatičností, pak indická verze pro ně představuje velké nebezpečí mučivého zážitku, ještě okořeněného špatnými hereckými výkony. Ovšem režie toho má na svědomí také dost. Černobílost postav, přehrávání, sem tam hudební vložky a bizarní závěr, to vše řadí snímek spíše do kategorie podivínských filmů, které si pustíme, abychom se nad nimi posměšně bavili s přáteli.

„Sakra, kde jsem si nechala flašku?“

Dívka ve vlaku

(Foto: Netflix)