Recenze Čára 2: Tvůrci zbytečně restartovali celý příběh, druhé pokračování toho totiž moc nenabízí

Udržet si zdravé sebevědomí je nikdy nekončící proces.

Jodi má všechno, co si může dospívající dívka na střední škole přát – je populární mezi spolužáky, má milujícího přítele a dostane vytouženou hlavní roli ve školním muzikálu. Ale účinkovat v takovém představení není žádná sranda, protože se člověk dostane pod velký tlak. To znovu negativně ovlivní jak sebevědomí Jodi, tak její vztah s Dunksem.

Natočit druhé pokračování čehokoliv bývá obvykle velká výzva. Zvláště když ani první díl neměl úplně pevné základy. Když si však tvůrci nevědí rady, vždy se dá začít úplně od začátku. Stačí zařídit, aby se zamilovaná dvojice kvůli nějaké drobné nesrovnalosti rozešla. Co na tom, že si v minulosti slibovala nehynoucí lásku, takové už jsou vztahy puberťáků. Zrovna v tom okamžiku se ve škole objevuje sympatický mladík, který je Jodi úplně posedlý. Zatímco Dunks se začne sbližovat se Stigovou sestrou ze Švédska. To je ale náhoda, že?

Vztahy všech zúčastněných jsou v nějakém ohledu dost nezdravé. Dunks je neskutečně závislý na Jodi, kterou ani nenechá pořádně se nadechnout. Naopak ona je zase příliš zahleděná do sebe. Proč vnímat ostatní, když v sobě máte tolik hlučných hlasů? Jejím rodičům není hloupé potají poslouchat její rozhovory s kamarády nebo se snažit být za každou cenu cool. Úplně běžně se totiž stává, že rodiče nemají v životě nic lepšího na práci než dělat něco takového.

Alespoň, že některé původně ne úplně pozitivní postavy šly do sebe. Navíc je jim věnována větší pozornost než v předchozí části, což příběhu jedině prospělo. Výměnný student Stig si uvědomil, jak ošklivě se zachoval vůči Jodi. Chce se se všemi udobřit a postupně se začíná sbližovat s její extravagantní kamarádkou Fareedou. Jejich milostná zápletka je kupodivu záživnější než ta hlavní. Jodiina sestra Harper zase přijde na to, že všechno není jen o vzhledu a připravuje se na roli moderátorky. Překvapivě právě Stig, Fareeda a Harper mají nejvtipnější hlášky. Úhlavní nepřítelkyně Jodi ztratí svého posledního kamaráda a dojde jí, že se musí polepšit.

Jednou z mála pozitivních věcí je mladý kolektiv talentovaných herců.Jednou z mála pozitivních věcí je mladý kolektiv talentovaných herců. Kdyby Ava Michelle ztvárňující Jodi měla alespoň o trochu smysluplnější linii, dalo by se s ní opět celkem sympatizovat. Její komplex z výšky zastupuje jakýkoliv jiný „problém“. To je něco, s čím se dokážou ztotožnit nejenom dospívající. Herec Griffin Gluck působí vedle vysoké herečky pořád velmi roztomile, jen jeho postava ztratila nějak kouzlo osobnosti z prvního dílu. Herci Anjelika Washington (Fareeda), Luke Eisner (Stig) a Sabrina Carpenter (Harper) dokázali i z mála vytěžit nečekaně hodně.

Kde jsou ty časy, kdy tvůrci dokázali zábavně zpracovat přípravy na školní muzikál ve snímku pro dospívající? Ve filmu Zpověď královny střední školy (2004) člověk prožívá s Lindsay Lohan skoro každý její krok na pódiu. V tomto případě slouží však účinkování ve hře pouze k dokreslení dalších okolností děje. I otravný vnitřní hlas Jodi dostane větší úlohu, ačkoliv jeho explicitnost je do nebe volající. Jedinou taneční scénou, která se celkem povedla, je ta v parku při rande hlavní hrdinky s jejím hereckým kolegou.

Protagonisté Jodi a Dunks v příběhu, na rozdíl od ostatních, už moc nemají co dělat. Proto se tak nějak fádně potácejí, až se dostanou na konec. To dost pohřbilo i jejich vzájemnou jiskru. Naopak některé vedlejší postavy, jako Stig, Fareeda a Harper, by si zasloužily vlastní film. Celé vypravování je zoufale předvídatelné, což by vzhledem k žánru zase tak nevadilo, kdyby alespoň způsob vypravování byl zajímavější a odlehčenější. Jenže je to pojaté všechno zbytečně vážně. Sebestředná Jodi neustále nahlíží do svého nitra, zatímco muzikál se trénuje skoro sám. Když divák zvládne začátek a prostředek, teprve závěr je o něco poutavější. Pokud však příběh pomůže alespoň pár teenagerům, můžeme se uklidňovat pocitem, že natočení druhého pokračování možná přece jen k něčemu bylo.

Hádejte, kdo se stal nejpopulárnější divou ve škole?

Čára 2
(Foto: Netflix)