A to je víc, než by od Netflixu člověk čekal.
Není Paříž jako Paříž je romantická komedie, která má odvahu být jednoduchá, praštěná a přitom tak přesně zamířená na srdce diváka, že ho trefí jako dobře mířená podkova. Miranda Cosgrove tu hraje Dawn, dívku z farmy, která by chtěla od života víc než jen čekat, až bude zase potřeba podojit krávy. Přijmou ji na prestižní pařížskou uměleckou školu, jenže nemá dost peněz na studium. Rychlé a snadné řešení? Přihlásit se do reality show odehrávající se v Paříži. Tedy dokud nezjistí, že produkce si ze soutěžících tak trochu vystřelila, neboť jedna Paříž je i v Texasu… A tak se Dawn ocitá jen pár desítek kilometrů od svého domova a má začít bojovat o srdce bohatého osvaleného farmáře Treye (Pierson Fodé), jaká otrava!
Tady někde začíná kouzlo filmu. Žádné dlouhé seznamování a snaha hlavní hrdinky získat si naše sympatie, ale od začátku poctivý rytmus, který nepoleví. Humor funguje, protože je jednoduchý, ale ne hloupý, občas trefně jízlivý, občas roztomile dětinský, a někdy tak přesný, že si řeknete: „Jo, tohle by se mi přesně stalo.“ Tvůrci si s chutí a trefně dělají legraci z reality show a všech jejich trapných klišé.Tvůrci si s chutí a trefně dělají legraci z reality show a všech jejich trapných klišé: s dramatickými střihy, zpověďmi do kamery a absurditou úkolů, až po soutěžící, kteří jsou tak přepjatě falešní, že nestačíte valit oči. Komedie tak může pobavit jak příznivce reality show, tak odpůrce. Ale zároveň umí být i intimní, protože Dawn není jen karikatura. Chápeme, proč se tak zoufale brání: nechce být tou holkou, co zůstala v zapadákově, vdala se za farmáře a její největší kulturní událostí roku je ples dobrovolných hasičů. Ale možná, jen možná, je to přesně to, co potřebuje. Co když váš osudový kovboj stojí na dvorku a čeká jen na to, až si sundáte francouzský baret a obujete holínky?
Spousta filmů se snaží nás přesvědčit, že hlavní hrdinka není žádná zázračná princezna, ale normální holka, ovšem tady se to tentokrát opravdu povedlo. Dawn je praštěná sympaťačka, která už nechce žít v zapadákově a dostala se do dost nepříjemné situace pod dohledem kamer, tak se prostě snaží přežít a přitom neztratit důstojnost. Při pohledu na ni si můžeme říct: „Jo, přesně taková jsem já, když se snažím být cool a skončím v bahně.” Jenže bojuje nejen s krmením prasat a úkoly soutěže, ale hlavně sama se sebou. Peníze by jí mohly dát jednosměrnou jízdenku za jejím snem, a soutěžní farma jí bolestně připomíná všechno, před čím chce utéct. Do toho vstupuje on: sexy kovboj, který je přesně ten typ, do kterého se zamilují všechny divačky, ale který je pro Dawn symbolem věcí, kterým dala sbohem ještě dřív, než si zabalila kufry. Každá scéna s ním je proto malým soubojem: bude se držet svého snu o velkém světě, nebo si uvědomí, že její štěstí celou dobu čekalo za humny?
Fode hraje ideální kombinaci bohatého prince, pracovitého farmáře a sympaťáka, se kterým byste šli na pivo. A i když film bohužel neodolá největšímu hříchu žánru, tedy absolutně zbytečnému nedorozumění, které by vyřešil rozhovor o dvou větách, navzdory prosté zápletce nikdy neztrácí dech. Vizuálně to sice není nic pro fajnšmekry, ale k lehkosti celku to vlastně sedí, a divačky potěší jak polonahý svalovec, tak stádo koní, a na závěr takřka princeznovsky krásné šaty. Vedlejší postavy, místo aby byly jenom kulisy, mají vlastní vtipné momenty a i „soupeřky“ jsou překvapivě sympatické. Žádná toxická rivalita, spíš takový dívčí klub v kovbojských botách.
Film funguje jako nečekaně svěží satira nejen na televizní seznamky, ale i na naši posedlost instantní láskou. Je to komedie zábavná, drzá, jízlivá a zároveň si získá naše sympatie natolik, abychom jí odpustili i pár žánrových klišé. Tak na chvíli zapomeňte, že vám na Netflixu visí dvacet nedokoukaných dramat, i klišé může být kouzelné, když je udělané s chutí a humorem. Hlavně když vám dá hrdinku, které můžete fandit, a romantiku, která vás nebude nudit. Pak tahle „špatná Paříž“ je vlastně ta správná volba.
Na takovýhle pekáč buchet potřebujete farmářská vejce.

Dobrá hospodyňka pro pírko i do vody skočí!

„Paříž smrdí úplně stejně jako náš prasečák!“

Není Paříž jako Paříž / The Wrong Paris
Film funguje jako nečekaně svěží satira nejen na televizní seznamky, ale i na naši posedlost instantní láskou. Je to komedie zábavná, drzá, jízlivá a zároveň si získá naše sympatie natolik, abychom jí odpustili i pár žánrových klišé. Tak na chvíli zapomeňte, že vám na Netflixu visí dvacet nedokoukaných dramat, i klišé může být kouzelné, když je udělané s chutí a humorem. Hlavně když vám dá hrdinku, které můžete fandit, a romantiku, která vás nebude nudit. Pak tahle „špatná Paříž“ je vlastně ta správná volba.
- Hodnocení







