Film, který o magii mluví, ale žádnou necítíte.
Někde mezi Dannyho parťáky, Rychle a zběsile a show kouzelníka na firemním večírku stojí Podfukáři. Na scénu se vrací stará parta: Atlas (Jesse Eisenberg), McKinney (Woody Harrelson), Wilder (Dave Franco) a Henley (Isla Fisher). Každý si žije svůj malý život mimo reflektory, jenže pak se objeví nová generace iluzionistů (u kterých by si film zoufale přál, aby byli cool) a společně jsou postaveni před trik, který vyžaduje všechny kouzelnické ruce, co jsou k mání. Tentokrát jde o krádež legendárního diamantu od extravagantní dědičky Veroniky Vanderberg (Rosamund Pike), která mluví s takovým přízvukem, že by ji měla v češtině dabovat Chantal Poullain. Pike je zjevně jediná, kdo si to celé opravdu užívá. Hraje femme fatale mezi zločinci a módní ikonu zároveň. Skoro škoda, že nemá knír, se kterým by mohla přemýšlivě kroutit. Je přehnaná, ale aspoň zábavná, jako kdyby postava Meryl Streep z Ďábel nosí Pradu hrála v Transformers.
Triky se nedějí mávnutím proutku, ale pohybem myši.Režisér Ruben Fleischer, známý svým talentem pro lehce hloupou zábavu, zřejmě dostal zadání natočit magické Mission: Impossible. Každý záběr je naleštěný jako diamant, který se hrdinové snaží ukrást. Problém je, že pod tou lesklou fasádou není nic. Žádné napětí, žádná tajemství. Jen pohledná, ale dutá skořápka, která se snaží tvářit, že drží diváka v napětí, zatímco mu vlastně vysvětluje každou pointu, dřív než k ní dojde. Podfukáři vždycky byli o iluzích, o tom, že nevidíte, jak to dělají. Jenže tady to vidíte až moc. Každé kouzlo má totiž ten stejný pach umělosti jako prstýnek z pouti. Triky se nedějí mávnutím proutku, ale pohybem myši. Fleischer zjevně věří, že “kouzlo” znamená co nejvíc efektů na minutu, takže zatímco kdysi jste se divili, jak Eisenberg ovládá karty, teď sledujete takovou CGI show, že by z ní měl i Michael Bay migrénu.
A přitom by stačilo málo, trocha opravdové rukodělné magie, pár triků, které nejsou tak nepřirozeně dokonalé a velkolepé, a možná i iluze, že herci opravdu umí to, co hrají. Čtyři scenáristé dali dohromady příběh o osmi postavách, které jsou vždy neochvějně sebevědomé a otravně sebejisté. Výsledkem je film, který o magii mluví, ale žádnou necítíte. Je to jako kouzelník, který místo triku jen popisuje, co by udělal, kdyby se mu chtělo. Kouzlo – skutečné kouzlo – je o rukách, o zručnosti, o tom momentu, kdy mozek na chvíli vzdá snahu pochopit, jak se to stalo. Prostě vás někdo chytře přechytračí. Jenže když je trik ne kouzelnický, ale počítačový, tak je to celkem hořký podvod. Největším paradoxem Podfukářů 3 je, že čím víc se snaží být velkolepí, tím prázdněji působí. Je tu jiskra, kterou by film mohl rozfoukat, kdyby si dovolil být alespoň trošku hloupý a hravý. Ale Fleischer místo toho hraje na seriózní tón. Herci jsou asi takoví, jaké je očekáváte – příjemní a zapomenutelní, mladí nováčci jsou především kulisou pro to, aby se studio mohlo tvářit, že série omládla. Jediná, na koho je zábava se dívat, je Rosamund Pike. Jestlipak to nebude tím, že hraje jedinou postavu, kterou film nebere smrtelně vážně?
Snímek má pár zábavných momentů, trochu nostalgie, spoustu pozlátka a krásné lokace, i herecký ansámbl, který by s lepším scénářem mohl opravdu čarovat. Ideální pro diváky, kteří se spokojí s tím, že se něco hýbe a vydává to zvuky. Podfukáři 3 nejsou vyloženě špatní, jsou jen zbyteční. Nabízí pouhou iluzi zábavy.
Efektních lokací je tu spousta, což o to…

Známé tváře jsou nakombinovány s nováčky.

Zazáří víc diamant nebo Rosamund?

Podfukáři 3 / Now You See Me: Now You Don't
Snímek má pár zábavných momentů, trochu nostalgie, spoustu pozlátka a krásné lokace, i herecký ansámbl, který by s lepším scénářem mohl opravdu čarovat. Ideální pro diváky, kteří se spokojí s tím, že se něco hýbe a vydává to zvuky. Podfukáři 3 nejsou vyloženě špatní, jsou jen zbyteční. Nabízí pouhou iluzi zábavy.
- Hodnocení






