Vincentův svět / Entourage – recenze

vincentuv_svet_2015_plakatV hlavní roli mužské ego, sex a peníze.

Kdo zná seriál, bude určitě spokojen, kdo nezná, nevadí. Vincent je pohledný a všestranně nadaný herec, a pouští se do odvážného projektu: ve svém dalším filmu nechce obsadit jen hlavní roli, ale i pozici režiséra. To budí u studia nervozitu, zvlášť poté, co Vince překročí rozpočet. Aby mohl být snímek dokončen, bude potřeba svolení investora McCredlea (Billy Bob Thornton), respektive jeho namyšleného synáčka v podání Haleyho Joela Osmenta (ano, to je ten kluk, co vidí mrtvé lidi!). S tím mu vydatně „pomůžou“ jeho věrní kamarádi včetně Ariho, který je jeden z nejzábavnějších postav.

Vince jako hlavní hrdina je spíše zastíněný svými extrémnějšími kamarádíčky, ale vždy jedná férově, je všemi oblíbený, chová se taktně k dámě, ani nepodrazí kamarády. Ti jsou naopak pořádní exoti, jeden zamilovaný do boxerky, druhý s nevinným obličejem nepochopitelně dostane každou ženu v okolí, a Vincentův bratr je neúspěšný herec překypující sebevědomím.

Typický příklad hollywoodského pozlátka.Ženy jsou tu jen od toho, aby producírovaly svá štíhlá, opálená těla v bikinách. Jakoby účinkovaly v jednom dlouhém videoklipu, s luxusními auťáky a u vily s bazénem. Typický příklad hollywoodského pozlátka.

Pány ale určitě extrémně potěší přítomnost Emily Ratajkowski, která vystupuje sama za sebe, tedy jako modla všech mužů v okolí. Jinou polohu jí scénář nenabídl. Má sice důležitou roli, ale vlastně o ní častěji slyšíme, než abychom ji viděli před kamerou. Fanoušci jejích křivek se tak mohou cítit ochuzeni. Nedostane se na ni ani v samotném finále, což už působí zvláštně.

Je třeba vyzdvihnout postavu Ariho, který je sice extravagantní, ale jinak na danou situaci reaguje poměrně přiměřeně – zuřivostí, panikou, stresem. Ostatní se tváří, jako by se nic nedělo a situaci neberou nijak vážně.

Vtípků je ve filmu dost, ale pobaví spíše příznivce pubertálního humoru. O to překvapivější jsou „štěky“ celé řady hvězd. Liam Neeson, Mike Tyson, Pharrell Williams, Jessica Alba, Mark Wahlberg… Divák s vytříbenějším smyslem pro humor se tak má aspoň na co těšit. Hojný výskyt skutečných slavných lidí umocňuje dojem hollywoodského prostředí. Jen je škoda, že je nespojil nějaký podstatně hodnotnější filmový projekt.

Vincentův svět je pro muže asi to, co romantické komedie pro ženy. Naivní příběh přitažený za vlasy, ale občas se chlapi potřebují pobavit u peprných vtípků, na které jejich něžné polovičky zareagují leda protočením panenek. Svoje fanoušky jistě pobaví, ostatním asi zůstane Vincentův svět stejně vzdálený, jako život filmových hvězd.

Upozornění: vysoká koncentrace hvězd škodí vašim očím.

vincentuv_svet_2015_foto_14

Párty začíná!