Recenze: Ant-Man a Wasp / Ant-Man and the Wasp

Nejmenší superhrdina je zpátky v akci!

Po událostech z Občanské války, kde Scott Lang bojoval po boku Kapitána Ameriky proti Iron Manovi, musí čelit následkům svých rozhodnutí. A to nejen jako superhrdina, ale také coby otec. Jen co se mu podaří najít rovnováhu mezi osobním životem a povinnostmi, které má jako Ant-Man, objeví se mu na cestě nová překážka. Do života mu opět vstoupí Hope van Dyne a její otec Dr. Hank Pym, kteří pro něj mají naléhavou misi: zachránit Janet van Dyne z říše kvant, a právě Scott je pro to klíčem. A tak musí znovu obléci zmenšovací oblek a naučit se bojovat po boku Hope coby Wasp. Jenže nic nejde tak hladce, jak by mělo.

Ant-Man a Wasp je novým příspěvkem do filmového světa studia Marvel (zkr. MCU). Po napínavé a dech beroucí bitvě v Infinity War představuje druhé dobrodružství mravenčího muže dvacátý snímek Marvelu. Stejně jako u prvního dílu, i zde se ujal režie Peyton Reed a opět vytvořil milou zábavnou podívanou, která se hravě vyrovná svému předchůdci a možná ho i v některých ohledech předčí. Ani chvíli se tu nenudíme, na plátně se neustále něco děje. Samotný příběh má spád i smysl a odůvodnění, je nezbytnou součástí pro svět Ant-Mana a jeho přátel, už první díl směřoval k této dějové linii. Navíc tvůrci neustále drží naši pozornost v úhledně propracovaném ději, který postupně graduje.

Z Ruddova výkonu je patrné, že si svou roli užívá.Největším plusem celého snímku je Paul Rudd, který se vrací coby zmenšující se a zvětšující se hrdina. Z Ruddova výkonu je patrné, že si svou roli užívá a dává do ní opravdu vše. Oproti prvnímu dílu baví dokonce i více, a to už je co říct. Zkrátka se zde ukazuje jako talentovaný komik, který se nebojí si se svou rolí hrát. Jeho humor je jádrem příběh už od samého začátku, kdy hlídá svojí desetiletou dcerou a hraje si s ní na dobrodružnou výpravu. A právě vztah s jeho dcerou (Abby Ryder Fortson) je jednou z důležitých součástí příběhu. Navíc Rudd a Forston mají báječnou vzájemnou chemii a jejich vztah zkrátka funguje. Druhou významnou postavou, jak již napovídá název, je Wasp čili Hope van Dyne v podání Evangeline Lilly. A zde se dostavuje trochu zklamání. Kdo očekává, že snímek nabízí hlubší pohled na Wasp, tak nebude s její konečnou podobou spokojen. I když Lilly podává kvalitní herecký výkon a její spojení s Ruddem je lepší než v jedničce, tak z charakterového hlediska je poněkud upozaděna, což je škoda. Wasp je zajímavá postava a tvůrci nám z ní mohli nabídnout něco více. To samé se týká i staré původní Wasp tedy Janet van Dyne, kterou zde ztvárnila Michelle Pfeiffer. Tvůrci zkrátka nevyužili plný potenciál, který v sobě slavná herečka nabízí, což zamrzí. Oproti tomu, Michael Douglas, který se vrací coby Hank Pym, dostává v pokračování znatelně více prostoru než v prvním díle. Jeho postava je nám více odkryta, a to potěší. V neposlední řadě stojí za zmínku Michael Peña, který je zpět jako Luis a opět svým přednesem a vyprávěním neskutečně baví. V dalších rolích se pak objevují Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, Hannah John-Kamen nebo Laurence Fishburne a další.

Důležitou součástí každé marvelovky je její záporák, a to je zde poněkud problematické. Ant-Man a Wasp nám totiž nabízí padouchy v zásadě tři, a každý z nich má jiný motiv. Tím prvním je mizící dívka Ghost (John-Kamen). Její motivy jsou jasné, ale poněkud klišoidní a i když je postava herecky převedena na plátno dobře, tak jí zkrátka cosi chybí. Dalším je Sonny Burch (Goggins), ten má poněkud zvláštní motivy a v celém příběhu působí jaksi nadbytečně. Navíc je škoda, že tvůrci nedali Gogginsovi více prostoru. Třetím de facto záporákem je FBI, která má za úkol kontrolovat Scotta a honí Hope a jejího otce. Ta do děje naopak pasuje a její role je jasná a má opodstatnění. Navíc také FBI působí jako faktor, který vrací diváky i postavy zpátky do reality.

Samozřejmě nesmí být opomenuta ani souvislost mezi Ant-Manem a Wasp a ostatními marvelovskými filmy. Opět je zde vše propojeno a k pochopení děje je potřeba znalost přinejmenším Občanské války a prvního Ant-Mana. Fanoušky pak také uspokojí mezititulková scéna, díky niž je příběh přímo navázán na Infinity War.

V závěru je Ant-Mana a Wasp zábavná podívaná, u které se nebudete nudit. Sice má pár vad na kráse a nejedná se o nejlepší marvelovku, ale pořád jde o velmi kvalitní snímek, který určitě stojí za to vidět. Herecké výkony, dějová linie, kostýmy, klasický soundtrack, inovativní speciální efekty, napětí a humor, to vše je tu na jedničku, a to je přece to, co od Ant-Mana očekáváme, ne? Navíc, po emocionálním utrpení, kterým byla Infinity War, jsou Ant-Man a Wasp tou správnou oddechovkou, kterou jsme všichni potřebovali.

Zdravím, jsem váš spasitel, říkejte mi Scott.

Takový ten pocit, když vám mravenčí v ruce.

Cože?! Kdo že všechno umřel v Infinity War?