Recenze: Špión, který mi dal kopačky / The Spy Who Dumped Me

Špionkou snadno, rychle a nedobrovolně.

Představme si nejrůznější organizace typu FBI, CIA, MI6 nebo Interpol a k tomu přidejme také pár organizací teroristických. Proti všem těmto cvičeným zabijákům stojí v nové americké komedii Špión, který mi dal kopačky kamarádky Audrey (Mila Kunis) a Morgan (Kate McKinnon).

Audrey lze nazvat typickou Američankou, tedy až do dne, kdy zjistí, že její bývalý přítel je špion a tajný agent. Audrey a její praštěná přítelkyně Morgan se najednou octnou ve světě intrik a vražd a je pouze na nich, aby se s tím vším nějak vypořádaly. Připravily se tedy tajné služby dobře i na dvě šílené ženské?

Režisérka Susanna Fogel i ve svém druhém snímku vsadila na komedii.Režisérka Susanna Fogel i ve svém druhém snímku vsadila na komedii, tentokrát na akční. Jistě, u praštěných a smysl nedávajících filmů se divák odreaguje a nevadí mu, když takový film zrovna chytí večer v televizi, ale čeho je moc, toho je příliš. Od slova komedie totiž nepříliš přehnaně čekáme, že bude vtipná.

Neuvěřitelně dlouhý Špión sotva začne a my už chceme prchat ze sálu. Pozorujeme totiž ponurou scénu z Tallinnu, kde drsňácký chlápek kosí nepřátele. Střih a je tu scéna z klasické americké komedie, nacházíme se totiž v baru, kde Mila Kunis slaví narozeniny a stěžuje si. Opravdovou ránu nám ale zasadí až scéna, ve které se dotyčný setká s dotyčnou. Patetická fraška.

Kromě ulítlého scénáře je na vině Justin Theroux, který si zahrál špióna, o němž je řeč už v názvu snímku. Takhle špatné a otravné přehrávání už se jen tak nevidí, filmovému Drewovi nevěříme jediné slovo, které vypustí z úst. Naštěstí pro nás ho za chvíli zastřelí jiný padouch, takže filmu rázem stoupá kvalita.

Přejděme nesmyslnost všeho a přehršel mrtvol kupících se cestou, to ať si každý posoudí sám. Film nepochybně drží nad vodou dvě hlavní herečky, se kterými si užijeme alespoň trochu zábavy, přeci jen se díváme na dámy, které o komediích vědí své. Nicméně na ostatní herce nejspíš nevyšel rozpočet, protože se výkonnostně nacházejí někde mezi Kunis a McKinnon a Therouxem na druhé straně měřítka.

Za co ale lze snímek pochválit, je zdařilá práce se zeměmi, kde se nemluví jen anglicky. Audrey a Morgan totiž navštíví Vídeň, Prahu nebo Paříž. Díkybohu Češi v americkém bijáku konečně nemluví rusky nebo chorvatsky, dokonce si tvůrci dali záležet i na detailech, například televizním vysílání ve správných jazycích.

Celkově tahají Mila Kunis a Kate McKinnon Špióna z jámy lvové, a jen díky nim je snímek tak nevyrovnanou podívanou, při které se divák i párkrát zasměje. Vděčí totiž dámám opravdu za jediné pobavení ve filmu, který by bez nich figuroval někde mezi hrůzou a otřesností. Patetický rozjezd, celé angažmá nesympatických přehrávajících herců, zástup mrtvol a praštěná zápletka. Na to vše se divák může netěšit ve Špiónovi, který mi dal kopačky. Upřímně těžko říct, proč na takovou nabídku sympatické herečky Kunis a McKinnon kývly.

Vážně nesmíme do centra Prahy na kole?

Hlavně nenápadně.

Můj milášek…

50%

Špión, který mi dal kopačky / The Spy Who Dumped Me

Mila Kunis a Kate McKinnon Špióna z jámy lvové, a jen díky nim je snímek tak nevyrovnanou podívanou, při které se divák i párkrát zasměje. Vděčí totiž dámám opravdu za jediné pobavení ve filmu, který by bez nich figuroval někde mezi hrůzou a otřesností. Patetický rozjezd, celé angažmá nesympatických přehrávajících herců, zástup mrtvol a praštěná zápletka. Na to vše se divák může netěšit ve Špiónovi, který mi dal kopačky. Upřímně těžko říct, proč na takovou nabídku sympatické herečky Kunis a McKinnon kývly.