Recenze: Husí kůže 2: Ukradený Halloween / Goosebumps 2: Haunted Halloween

Jestlipak budete mít husí kůži z pokračování strašidelné komedie?

Dětské knihy R. L. Stinea jsou natolik populární, že nebylo divu, když se na jejich motivy začal připravovat další celovečerní snímek. Naše děti opět čeká napětí a dobrodružství v lehce strašidelném příběhu, tentokrát ale s jinými postavami než předchozí díl. Dočkáme se nakonec i Jacka Blacka?

Husí kůže 2 s tématikou Halloweenu se k nám do distribuce dostává o dost později než v USA, ale naštěstí na tom až tak nesejde, protože tento svátek u nás nikdo tolik neprožívá, takže nad tím malí diváci asi mávnou rukou. Děti jsou přirozeně přitahovány lehce strašidelnými příběhy, což dokazuje popularita knižní série. Žádný rozumný rodič je nenechá koukat na skutečný horor, a tak jistě ocení, že pro ně někdo vytvořil pohádku plnou příšerek. Samozřejmě se ale nikomu nic nestane a každé setkání s monstry má být hlavně zábavné.

Sonny (Jeremy Ray Taylor) a Sam (Caleel Harris) jsou nerozluční kamarádi, přestože je každý trochu jiný. Sonny je trochu nerd, zatímco jeho parťák spíše podnikavý šprýmař, který oběma vymyslí „brigádu“, vyklízení starých domů v naději, že najdou něco zajímavého. A opravdu se tak stane. Najdou literární prvotinu R. L. Stinea a z prvního dílu již známou loutku Slappyho, kterou se jim povede oživit. Zezačátku je mluvící hračka s kouzelnými schopnostmi vítaným společníkem, dokonce se chce stát součástí Sonnyho rodiny.

Když kluci začnou tušit, že to asi není nejlepší nápad, je už pozdě.Když kluci začnou tušit, že to asi není nejlepší nápad, je už pozdě a Slappy se chce mstít: oživí v jejich malém městečku nejrůznější bubáky, příšery a monstra, ať už to jsou halloweenské dekorace nebo gumoví medvídci. Zatímco je všechno vzhůru nohama, budou se muset hlavní hrdinové spojit se Sonnyho sestrou Sarah (Madison Iseman) a vymyslet plán, jak zachránit všechno, co je jim drahé. Slappy opět ukazuje, že se nepotřebuje stát vlkodlakem nebo jinou příšerou, aby byl nejmocnějším padouchem, ale stačí být vychytralý a manipulativní.

Hlavní hrdinové jsou tentokrát o něco mladší, takže celý film je trochu víc dětský. Jejich problémy s příšerami jsou realitě sice vzdálené, ale na začátku se snímek snaží malé diváky naklonit nesnázemi, které asi znají: starší kluci ve škole se jim posmívají, máma je věčně v práci, musí hlídat mladší sourozence/být hlídáni starším sourozencem, trable s první láskou… Díky tomu se snadno přiblíží svým divákům. Stejně jako u předchozího dílu jsou kombinovány počítačové triky s praktickými dovednostmi maskérů a kostymérů, opět se setkáme se scénami více i méně povedenými. Dabing je u některých postav slabší.

V první Husí kůži vynikal Jack Black, tento výrazný herec představoval rozporuplnou postavu, která prošla určitým vývojem. Tady už za něj nemáme žádnou náhradu, a když se nakonec objeví, jeho potenciál je zcela a naprosto nevyužitý. Ti diváci, kteří Blackovu charismatu nikdy nepodlehli, by se bez jeho účasti dokázali obejít úplně, a děj ostatně také.

Film se snaží pobavit i postrašit, tedy s ohledem na publikum, pro které je určen, ale přestože překypuje nápady, málokterá scéna nám utkví v paměti. Chybí kapka originality, výraznější příběh i pořádná hlavní postava, ale strašidelných pohádek tolik není, takže spousta malých diváků se jistě dobře pobaví.

„Neee, snad nebudeme hrát i v trojce?“

Tohle nebudou tři hodné sudičky.

Chuť na medvídky vás možná na chvilku přejde.

45%

Husí kůže 2: Ukradený Halloween / Goosebumps 2: Haunted Halloween

Film se snaží pobavit i postrašit, tedy s ohledem na publikum, pro které je určen, ale přestože překypuje nápady, málokterá scéna nám utkví v paměti. Chybí kapka originality, výraznější příběh i pořádná hlavní postava, ale strašidelných pohádek tolik není, takže spousta malých diváků se jistě dobře pobaví.