Recenze: The Last Laugh

Kdo se směje naposled…

No, určitě to není režisér a scenárista Greg Pritkin, protože jeho nová komedie na Netflixu úplně nezaujme. Chybí mu jaksi šťáva a náplň, která by ho posunula dál. I když jde o poměrně dobrý námět, tak je děj až příliš unylý a na to, že jde o komedii, mu až příliš často dochází humor.

A příběh je přitom velmi jednoduchý a docela předvídatelný. Zestárlý manager hollywoodských hvězd Al Hart potkává v domově důchodců svého bývalého klienta Buddyho Greena, bývalého stand-up komika. Brzy po svém shledání se oba senioři vydají na roadtrip kolem USA s cílem udělat z Buddyho na stará kolena hvězdu.

Coby ústřední dvojice se zde představují Chevy Chase a Richard Dreyfuss. Chase, známý především z filmových sérií Bláznivá dovolená a Caddyshack, nepodává ničím výrazný výkon. A vzhledem k tomu, že jde o známého komika, zde zkrátka nezaujme a nepřijde s ničím novým. Ne, že by svou postavu představoval nějak špatně, ale herecky prostě neurazí ani nenadchne. Což už je taková klišé fráze, ale jinak jeho výkon prostě nejde popsat. Je unylý a působí jaksi ospale, stejně jako jeho občas až trapný humor (ale k tomu později). Jeho kolega Dreyfuss (Blízká střetnutí třetího druhu, Čelisti) je na tom však o něco lépe. Jeho výkon má hloubku (oproti Chaseovi, který je jaksi plochý a strnulý) a hercovo zjevné charisma je přeneseno na plátno, což dodává jeho postavě aspoň nějaký rozměr. Coby bývalý stand-up komik zkrátka působí přesvědčivě. V menších rolích se zde pak objevují Andie MacDowell, Kate Micucci či Chris Parnell.

Komedie o dvou seniorech, kteří se snaží oživit kariéru jednoho z nich.Komedie o dvou seniorech, kteří se snaží oživit kariéru jednoho z nich coby komika, zní zajímavě a originálně, ale zpracování se zkrátka nepovedlo. Hlavně ta komediální část. Snímek je unylý a většina humorný situací prostě nezabírá a působí spíš trapně (jako třeba polonahý Chevy Chase apod.). Jediné situace, kdy se člověk aspoň trochu nasměje, jsou ty, když dělá postava Richarda Dreyfusse své stand-upy. Ani tehdy úplně všechny vtipy neoslní.

Nový snímek z továrny Netflixu, The Last Laugh slibuje zábavnou podívanou, ale bohužel tomu nedostojí. Příběh, i když se zajímavým námětem, je zkrátka unylý a v závěru postrádá pointu, v důsledku čehož se jaksi ztrácí jeho vyznění. Nepomáhají příliš ani herecké výkony, které celkově nijak neoslní a nepřispějí ničím výrazným do děje. A vzhledem k tomu, že jde o komedii, tak postrádá smyslný humor, u kterého bychom se bavili. To vede k tomu, že se u filmu spíše nudíme.

Ty lehátka teda nejsou moc pohodlný…

Tak, pánové a teď mi řekněte nějaký vtip.

40%