Recenze: Heavy Trip / Hevi reissu

Tahle kapela se ničeho nebojí, ani rosomáků.

Scéna, ve které hlavní protagonista zápasí s rosomákem je pravděpodobně tou první, která nás dostane do kolen. A to už na finskou komedii Heavy Trip chvíli koukáme. Parta lůzrů z malého finského městečka, která sní o slávě své heavymetalové kapely, nám nejdřív nadhodí jen pár vtípků a komických situací, takže si říkáme, že to asi nebude taková zábava, jak bylo avizováno.

Režiséři Juuso Laatio a Jukka Vidgren vsadili na pomalejší začátek, protože na šílenosti, které následují, je potřeba diváka připravit.Jenže chyba, režiséři Juuso Laatio a Jukka Vidgren prostě jen vsadili na pomalejší začátek, protože na šílenosti, které následují, je potřeba diváka připravit. Když norská pohraniční hlídka vyráží na naše protagonisty s kulomety, už jen hekáme smíchy. Samozřejmě si několikrát říkáme, to je ale nesmysl, třeba jedna z postav se zabije nárazem do pangejtu, ale když kapela skočí z padesátimetrového útesu do moře, nic se jim nestane. Trocha nesmyslů ale zdá se, prostě k čistým komediím patří.

Turo, Lotvonen, Jynkky a Pasi alias Xytrax nejsou ve svém rodném městě příliš populární. Ostatní se vysmívají jejich dlouhým vlasům a podivnému oblečení, netuší totiž, že tito týpci žijí jen metalem a svou kapelou. Ta nemá jméno, její členové už dvanáct let zkoušejí ve sklepě sobích jatek, a ještě nikdy neměli koncert. Když se náhodou setkají s pořadatelem norského hudebního festivalu, vlije jim to do žil nový elán. Jméno, logo ani první nahrávka najednou nejsou překážkou. Tou se zdá být jen místní hvězda Jouni, který za žádnou cenu nechce dopustit, aby byl někdo úspěšnější.

Příběh není nic složitého, parta chlapů na cestě za úspěchem, překážkou jsou si přitom často oni sami. Tvůrcům se kromě skvěle napsaných šílených scén podařilo pro snímek získat i ty pravé herce. Obzvlášť Max Ovaska jako intelektuálský basák Xytrax je k popukání. Zaměstnanec sobích jatek Samuli Jaskio aneb Lotvonen mu těžce konkuruje. Celkově si skupina v hlavních rolích zaslouží pochvalu za své komediální hraní.

Dohromady se silně vystavěným příběhem to znamená jednu z nejlepších komedií, jaké se v poslední době natočily. A vůbec nevadí, že je to film finský, naopak finština s lámanou angličtinou a skandinávská scenérie dávají snímku grády. Stejně tak se nemůže stát, že by Heavy Trip nudil někoho, kdo se o heavymetalovou kulturu vůbec nezajímá, protože takový divák si v něm najde zase něco jiného.

Příběh heavymetalové kapely Impaled Rektum nás postupně rozehřívá, až nakonec brečíme smíchy. Samozřejmě že je Heavy Trip úplná pitomost, ale opravdu dobře vymyšlená. Sází na humor typu Zahulíme uvidíme nebo Johnny English, prostě žádné náročné vtipy pro zasvěcené, ale pořádný zmatek a situace, ze kterých nás smíchy bolí břicho. Na snímek se stoprocentně vyplatí mrknout a nejlépe s celou partou, která zábavu jen znásobí.

Tohle snad mluví za vše

Napíchnutá prdel na tripu

Slo-mo crash