Recenze: Mrazivá pomsta / Cold Pursuit

Liam Neeson má zase trable s dětmi.

Je to, jako by si snad tento irský herec vybíral své filmy záměrně podle tématu. Že by ho něco přitahovalo na příbězích, kde v hlavní roli figuruje zhrzený otec, který se mstí za své dítě? Kdo ví. Jedno je však jasné, Mrazivou pomstu si může přidat do seznamu těchto filmů, hned vedle trilogie 96 hodin či akčňáku Non-Stop.

Tentokrát se Neeson představuje jako Nels Coxman, řidič sněžného pluhu, který dennodenně uklízí sníh ze zakopaných silnic v lyžařském středisku poblíž Denveru. Jeho život se však obrátí jednoho dne naruby, když je jeho syn zabit místní mafií. A Nels se samozřejmě rozhodne vzít věci do svých rukou a pomstít synovu smrt.

Pokud zní tato zápletka povědomě, tak je to proto, že se jedná o remake skandinávského thrilleru Boj sněžného pluhu s mafií režiséra Hanse Pettera Molanda. Mrazivá pomsta vznikla též pod Molandovou taktovkou, který se z nějakého důvodu rozhodl vytvořit novou adaptaci svého snímku. A ono to docela funguje. Příběh je dostatečně zajímavý a neotřelý, takže zaujme a nenudí. Navíc má děj spád i napětí. Jeho první půlka však působí místy trochu křečovitě a není jasné, zda jsou některé věci vtipné záměrně nebo omylem, v druhé polovině se toto přetne a snímek i postavy se konečně odpoutávají. Dostává se nám zde nenuceného černého humoru míseného se skvělou akcí, a to zkrátka baví.

Tahounem celého filmu je Liam Neeson.A baví i herci, kteří podávají vesměs solidní výkony. Tahounem celého filmu je již zmíněný Liam Neeson. Ten se zde představuje ve své klasické roli otce, muže od rodiny, který si jde za pomstou a stává se z něj akční hrdina. Neesonovi tyto role zkrátka sedí a je znát, že ho i baví. Jeho podání této postavy sice není ničím výrazné, ale i tak předvádí tento charismatický Ir solidní výkon. Zajímavostí pak může být, že jeho syna, za kterého se mstí, zde představuje Neesonův skutečný syn Micheál Richardson. Ústředního záporáka si tu pak zahrál Tom Bateman (Vražda v Orient expresu). Ten představuje padoucha, který zaujme už od první scény, kde se objeví. Bateman zkrátka svým přednesem upoutá na první dobrou. Napomáhá mu i jeho mafiánská skvadra složená z Domenicka Lombardozziho, Benjamina Hollingswortha, Davida O’Hary či Guse Halpera a dalších. Ti společně tvoří sehraný tým, který si zkrátka rozumí. Oproti nim stojí gang indiánský drogových dealerů, ve kterém se nachází Raoul Trujillo, Nathaniel Arcand či Tom Jackson a další. I ti tvoří mocný tým a dobře spolu fungují. V dalších rolích se tu pak také objevují Laura Dern, Emmy Rossum či William Forsythe.

Výrazným prvkem ve snímku je i prostředí, ve kterém se odehrává, tedy zasněžené lyžařské středisko nedaleko Denveru. To pomáhá dotvořit celkový příběh a hraje v něm i svou roli. Stejně tak se v něm odráží i hravý hudební doprovod, který vytvořil George Fenton (Na Hromnice o den více, Láska přes internet). Jeho skladby dobře podporují celkovou odlehčenou náladu snímku a dodávají mu jakýsi nádech westernu. Výrazná je znělka, která zaznívá vždy, když někdo umře a na obrazovce se následně objeví jeho nekrolog.

Dohromady je Mrazivá pomsta zábavnou podívanou, které nechybí akce. Jedná se o thriller se špetkou černého humoru, což zkrátka baví. Je však škoda, že se tato komediální stránka filmu neprojeví už v jeho první polovině, ale o to je pak jeho druhá část záživnější. Zaujmou i herecké výkony, zvláště pak vedlejší postavy, které jsou místy výraznější než protagonista. V závěru jde už o klasickou sestavu Liama Neesona, ale i tak to neomrzí. Jde zkrátka o dostatečně záživný snímek, který nenudí.

Mám velmi neobvyklý druh schopností a nebojím se je použít.

Dejte nám tu rezervaci!

Přicházím s nabídkou, kterou nemůžete odmítnout.