Recenze Matka: Průměrný thriller, na který brzy zapomenete

Tuhle mámu nechcete potkat v noci v temné uličce…

Není náhoda, že film vydal Netflix před Dnem matek. Tahle matka je ještě naštvanější než ta vaše, kdybyste jí zapomněli k tomuhle svátku zavolat. Zase tu máme variaci na 96 hodin, kde naštvaný rodič, který umí ke smůle všech padouchů taky nemilosrdně zabíjet, kosí všechny, co zkřivili vlas jeho dítěti. Když toho rodiče hrál Liam Neeson, dokázal nás na plátně fascinovat, přestože jsme věděli, co přijde. Jennifer Lopez takové herecké charisma nemá.

Její postava je pořádně ostrá, taky má dost drsnou minulost. Ovšem když se s ní na začátku příběhu setkáváme, právě udává své dva bývalé milence a nebezpečné kriminálníky policii. Proč? Má k tomu hned několik důvodů, ten největší z nich jí roste v břiše. Těhotenství ji ale nerozněžnilo tolik jako Nevěstu v Kill Billovi, a přísný výraz se jí změní do úsměvu až v poslední scéně. Přesto jí na bezpečí dcery záleží, a to nejlepší, co pro ni může udělat, je držet se co nejdál od ní, v pustině na Aljašce. Tam doufá, že už svou Zoe neuvidí, protože by to znamenalo, že jsou obě ve smrtelném nebezpečí. Tento moment bohužel po 12 letech nastane. Sbližování bude probíhat formou lovu jelenů a tréninkem střelby.

Bohužel je to jediný mód, ve kterém je od začátku do konce.Lopez už v nejednom filmu předvedla svou fenomenální fyzickou kondici a nesmlouvavý výraz taky umí, takže i když to není žádná Meryl Streep, klidně jí věříme, že si poradí jak v zasněžené divočině, tak s pořádnou puškou nebo nožem. Bohužel je to jediný mód, ve kterém je od začátku do konce. Naštvaná a ostražitá. Tenhle film je celkově moc vážný a nedokáže moc zapůsobit ani na emoce. Postavy jsou černobílé, není tu žádný zvrat, jen předvídatelné komplikace. Jediná forma zábavy bude představovat si, jak Lopez porovnává doma u večeře se svým manželem Benem Affleckem, jak jejich postavy zachrání své dcery, protože do kin zároveň přichází Hypnotik, kde právě Affleck řeší stejný problém.

Na zajímavou podívanou bezpochyby nalákají hned dva záporáci a potenciální tátové: Joseph Fiennes a Gael García Bernal. Jenže je vidíme dohromady asi pět minut, jinak je to one woman show, což je velká škoda u takto charismatických a kvalitních herců. Scénář jim nedopřál ani působivý monolog, a to je absolutně nevyužitý potenciál. Strach, který z nich máme mít, je jen teoretický a máme si ho domýšlet nebo ho odtušit z chování hlavní hrdinky. A to je bohužel ukrutně málo.

Snímek sází na to, co je teď v módě: na silnou ženskou hrdinku, která svede všechno, co muži, a má narozdíl od nich silný morální kompas. Na tom není nic špatného, ale není tu nic moc originálního, extra zábavného, nebo snad překvapivého. Film ale není ani obzvlášť pitomý, takže pokud máte rádi thrillery nebo J.Lo, tak proč ne.

„Dneska mám bad hair day.“

Matka
(Foto: Netflix)