Recenze Hledá se Yetti: Příběh na zelené spálil spojku, i tak je nadprůměrný

Jeden saskvoč, dobrodruh a bláznivá ženská se vydají dobýt Himálaj.

Do kin přichází další animovaný snímek ze studia Laika, tentokrát je o Yettim a v původním znění je opravdu hvězdně obsazen takovými hlasy, jako jsou Zoe Saldana, Hugh Jackman nebo Emma Thompson. Příběh vypráví o anglickém gentlemanovi, siru Lionelu Frostovi, který se baví objevováním mýtických tvorů a touží se stát členem jednoho klubu dobrodruhů.  Nikdo ovšem jeho objevům nevěří, a tak se Frost vsadí, že dokáže existenci takzvaného saskvoče, chybějícího článku na vývojové linii od opice ke člověku.

A tím, že hlavní hrdina objeví pana Článka, vlastně příběh jenom začíná. Devadesát minut filmu strávíme sledováním jejich dobrodružné cesty kolem světa za blízkými příbuznými pana Článka, yettii z Himálaje, během nichž čeká zvlášť na děti mnoho humorných situací.

Opravdu krásné jsou animace studia Laika, které jsou vychytané do každého detailu, a přitom jednoznačně hlásají: pohádka, což se projevuje třeba na dlouhých nohách pana Frosta nebo na očích koně, které jsou legračně blízko u sebe. Zároveň jsou jediným atributem, který vydrží stejně kvalitní až do konce filmu.

Režisér i scenárista Chris Butler si to nejlepší vypotřeboval na první minuty filmu.Režisér i scenárista Chris Butler si totiž to nejlepší vypotřeboval na první minuty filmu, který začíná humorným bojem s obávanou lochneskou a návštěvou klubu dobrodruhů. Pak už příběh zdaleka nemá takový náboj, přestože se jej tvůrci snaží dohnat postavou ukrutného padoucha nebo samotného saskvoče Susan. Tyto snahy ale sráží velmi otravná postava Frostovi bývalé milenky Adeliny, kde můžeme být jen rádi, že snímek postrádá zamilovaný konec.

Děti ale děj zaujme, a to je koneckonců u pohádky to nejdůležitější. Příběh je vcelku originální, usmějeme se u něj a nečekají nás skoro žádné scény, u kterých bychom přivírali oči nad jejich trapností nebo nevhodností. Ve srovnání s velkým počtem animáků z uplynulého roku je tato rodinná komedie výrazně nadprůměrná.

Hledá se Yetti mezi sobě rovnými filmy vyčnívá především kouzelnými animacemi tak trochu ve stylu Já padouch zkřížený s Wallacem a Gromitem. Celý příběh odstartuje velmi silně scénou s Lochnesskou příšerou, nicméně kvůli nekonečnému cestování hlavních postav, které následuje, trochu uvadá. Celkově je tato výprava za mytickými bytostmi docela povedená, se zábavnými postavami a napínavou zápletkou. Pokud na něj rodiče s dětmi vyrazí, ani jedni nebudou litovat.

Vzhůru do nekonečna

Ehm, dobrej den

Uděláme si rodinné foto z výletu