Recenze Hellboy 2: Zlatá armáda – Netradiční hrdina si získá srdce diváků i napodruhé

Ďábel s uříznutými rohy je zpátky.

A tentokráte musí porazit celou Zlatou armádu. Tu má v plánu povolat princ Nuada. K tomu však potřebuje korunu a její poslední část má jeho sestra princenza Nuala. Ta se spojí s Hellboyem a jeho partou, která nyní kromě Aba Sapiena a Liz čítá i plynového Johanna Krausse. Společně se pak snaží zastavit prince Nuadu a překazit mu vzkříšení bájné neporazitelné armády.

A zpátky není jen rudý protagonista, ale i režisér a scenárista Guillermo del Toro. Ten opět přichází se solidním příběhem, který baví, má spád a nevleče. Navíc rozšiřuje tento mystický svět o další stvoření (vizuálně nejzajímavější jsou elementál či Anděl smrti) a nové lokace. Del Torův Hellboy upoutá nejen po dějové stránce, ale především po té obrazové. Vizuální i grafické efekty jsou tu opravdu povedené, jak praktické masky, tak počítačově dotvořené části dotvářejí tu správnou atmosféru.

Samozřejmě je tu opět Ron Perlman jako titulní hrdina. Tu doplňují i navrátivší se herci spolu s nováčky. Samozřejmě je tu opět Ron Perlman jako titulní hrdina. A Perlman podává obdobně solidní výkon jako v předchozím díle, z kterého je patrné, že si postavu osvojil. Zkrátka mluvou i řečí těla je prostě Hellboy. Krom něj je zpátky i Doug Jones jako Abe Sapien. Tentokráte se jeho postavě dostává více prostoru a Jones může více předvést své herecké dovednosti. A nejen díky tomu, ve snímku totiž ztvárňuje další dvě zamaskované postavy, již zmíněného Anděla smrti a Chamberlaina. Nováčkem pak je samozřejmě Luke Gross coby záporák princ Nuada. U něj jsou nejvýraznější bojové scény a jejich choreografie, které zvládá s přehledem, což není divu, vzhledem k tomu, že na ně trénoval s kaskadérem, který býval členem týmu Jackieho Chena. Coby hlavní antagonista je pak uspokojující a dostatečně zajímavý. Dále se zde pak objevují Selma Blair, Seth MacFarlane, Anna Walton či Jeffrey Tambor.

Dohromady je Zlatá armáda důstojné pokračování k prvnímu Hellboyovi. A to se stává málokdy, aby sequel obstál svému předchůdci, ale zde se to podařilo. Hlavně díky del Torovi a tomu, že se dál držel svého stylu, který postavám i příběhu vyhovoval. Nemluvě pak o hercích, kteří v čele s Perlmanem, všichni podávají poměrně kvalitní výkony. Dalším výrazným bodem jsou pak masky, kostýmy a vizuální efekty tvořící celý tento svět. Do toho se pak přidají humorné hlášky a závěrečný souboj s propracovanou choreografií a je tu podívaná, u které se zkrátka nenudí.

Novinka od RayBanu, tohle prý teď jede.

Pojď blíž, ať se na tebe mohu lépe podívat.

Tak, a teď si na tebe pěkně posvítím!