Recenze Tajný život mazlíčků 2: Znovu se pobaví menší diváci

Přírůstek do rodiny i hra na superhrdiny, to čeká mazlíčky v tomto díle.

Co se děje v našich domovech, když jsme zrovna v práci nebo ve škole? Co vyvádí naši psi, kočky, králíci a morčata? Tento humorný nápad tvůrci plně zužitkovali před třemi lety v prvním díle, který se dočkal velké popularity. I když příběh byl nereálný, film obsahoval spoustu scének a detailů, ve kterých každý majitel své zvířátko pozná, a to mu dodávalo vtipný rozměr. Nejinak tomu bude ve druhém díle, který ale přece jen působí o něco víc dětsky.

Hlavního hrdinu Maxe už dobře známe. Jeho život je stále pohodový, ale vše se rapidně změní už během prvních pár minut filmu: panička Katie si totiž přivede domů přítele a brzy nato se vyplní i Maxova noční můra, když přijde nový přírůstek do rodiny. Prcek dává pejskovi pořádně zabrat, ale časem se z nich stanou nejlepší parťáci.

Výlet na farmu ho naučí, že čelit nebezpečí je jediný způsob, jak se něco naučit.„Já si na děti nepotrpím, ale tohle je výjimečné,“ říká Max, a protože New York je velké město plné nebezpečí, musí na „své“ dítě dávat neustále pozor, až se z něj stane vystresovaný uzlíček nervů. Výlet na farmu ho naučí, že čelit nebezpečí je jediný způsob, jak se něco naučit. Zatímco Max poznává na venkově nová zvířata a hodně se poučí, jeho městští kamarádi mají plné packy práce se záchrannou akcí a opět zažijí bláznivá dobrodružství.

Maxova láska Brigitte má na hlídání oblíbenou hračku, která ale nešťastnou náhodou skončí v bytě plném vzteklých koček. Králík Snížek si zatím s paničkou hraje na superhrdinu, ale brzy zjistí, že to není taková legrace, jako v jeho představách. Fenka Daisy ho požádá o pomoc při záchraně týraného cirkusového tygra. Zvířata musí držet při sobě, ať už je jejich velikost jakákoli, a tak se do nebezpečné záchranné mise mazlíčci pustí… Jejich bláznivé nápady děti rozhodně pobaví.

Nechybí zábavné scénky, ať už ty méně reálné, když si třeba kráva dělá legraci ze psů, tak ty, které jsou pro zvířata zcela typické: psi zapáleně honí světlušky, kočka zvrací chlupy anebo se honí za laserovým ukazovátkem, případně je zdrogovaná šantou. Tyto občasné vtípky film oživí, ale zdaleka nedokážou dostatečně zabavit starší děti, natož dospělý doprovod.

Pohádka sází na humor a dobrodružství v různých dějových linkách, dojetí se nedočkáme. Zápletka i vtípky jsou méně univerzální, a tak pobaví spíše menší diváky, tím se stává ze „dvojky“ poměrně zapomenutelná, byť roztomilá pohádka, u které jsou bohužel nejzábavnější závěrečné titulky.

„Podívej, co jsem pro tebe vyblinkala!“

„Vy mě naučíte chodit, já vám budu házet zbytky od snídaně.“

A jde se do akce.