Recenze Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw – testosteron, akce, hlášky a špičkování v hlavní roli

Nevhodné pro ty, kdo neviděli závěr Hry o trůny.

Série Rychle a zběsile pádí kupředu. Tentokrát si pro nás tvůrci připravili spin-off. I když se nejedná o deváté pokračování, je i tak tento film označen přívlastkem Rychle a zběsile, to asi abychom nezapomněli, co na nás v kinech čeká. Akční jízda ale především těží z chemie mezi Dwaynem Johnsonem a Jasonem Stathamem, která se naplno projevila a zaujala publikum už ve snímku s pořadovým číslem osm.

Děj, tento aspekt rozhodně není tím, čím Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw vyniká. Žádné překvapení se nekoná, a to nejen z důvodu, že se jedná o akčňák v základním slova smyslu, ale především z přehnaně „ukecaných“ trailerů, které prozradily prakticky vše zajímavé.

Dwayne Johnson a Jason Statham k sobě jednoduše patří.Hlavním tahákem 134 minut dlouhé podívané je ústřední dvojice. Dwayne Johnson a Jason Statham k sobě jednoduše patří. I když si už nejdou po krku (Rychle a zběsile 7), ale jsou nuceni spolupracovat (jako v Rychle a zběsile 8), jiskření mezi nimi je nepřehlédnutelné. Jejich slovní přestřelky, urážky, vtípky a hlášky jsou zkrátka k popukání. Hobbs a Shaw si „honí triko“ během téměř každé rvačky a přestřelky, které pak dostávají další, komediální rozměr. Scénáristé se dokonce nebáli do dialogů zakomponovat nejednu narážku na popkulturní filmy, seriály a knihy. Proto to malé varování v úvodu článku, protože větičkou „Ty nic nevíš, Jone Sněhu“ to rozhodně nekončí.

Duo Hobbs a Shaw doplňuje Hattie (Vanessa Kirby), pokud jste trailer neviděli, nebudu prozrazovat její poslání a příjmení. Podstatné je jedno, i když se umí pěkně rvát a její laní pohled dokáže zaujmout (v pozitivním i možná negativním slova smyslu), nefunguje její spojení s ústřední dvojkou tak, jak bychom si bývali přáli. Záporák Brixton (Idris Elba), který sám sebe nazývá Černým Supermanem, se pyšní super silou, ale svůj potenciál mohl využít o trochu lépe.

Vzhledem k tomu, jakými technologiemi a možnostmi oplývá nejen hlavní badboy, ale i celá organizace, nalezneme zde celou řadu futuristických prvků, a to od zbraní na čip, upravených džípů až po motorky, které umí přijet na zavolání či se v případě potřeby přeskládat a opět složit. Zejména zmíněná vozítka podtrhávají položku „rychle“ z názvu snímku. Větší důraz je kladen na „zběsile“. V přímém kontrastu s moderním vybavením „té špatné strany“ je střet na Samoe, kde jsou hrdinové nuceni vrátit se ke kořenům a využít vše, co jim ostrov a rodina i přátelé Hobbse poskytnou. Což působí osvěžujícím dojmem.

Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw pokračuje v nastoleném trendu. S každým dalším filmem ubývá vytuněných aut a závodění („rychle“) a pozornost se zaměřuje na nebezpečnou a bláznivou akci („zběsile“), která je stále méně reálná a dělá z hlavních postav nezranitelné superhrdiny. Chybět nesmí ani rodinné téma. Podstatné ale je, že i když je tato pohádka pro dospělé stále více neuvěřitelná a nereálná, umí pobavit. V závěru je tento spin-off povedený, jen mu chybí alespoň ta malá snaha o překvapení a nějaký ten zvrat, který je vlastní hlavní filmové sérii Rychle a zběsile.

Uiiiiii, dáme si tuto atrakci ještě jednou?

Pokud budeš víc trénovat, možná bude tvůj biceps vypadat stejně.

Pánové, toto na eBay nakoupíte.