Recenze: Angry Birds ve filmu 2 je sympatický animák, který baví, ale jedničce se nevyrovná

Naštvaní ptáci jsou zpátky.

Stejnojmennou mobilní hru zná asi každý, buď jí někdy hrál, nebo o ní minimálně slyšel. S úspěchem prvního animáku na motivy této aplikace, je tu i pokračování. Zde se vrací hrdinové Ruďák, Žluťas a Bombas. Ptáci pořád zápasí se zlomyslnými prasaty, jenže vše se změní, když se na obzoru objeví třetí ostrov, který začne ohrožovat domovy ptáčků a prasátek. A tak jsou tito nepřátelé nuceni spojit síly a naše ústřední trojice se s Orlem Vazounem, Stříbrnkou a prasaty pod vedením krále Leonarda vydává na nehostinný ledový ostrov zastavit nepřítele a ochránit své domovy a kamarády.

Tak zní poměrně přímočarý děj, který nám nabízí scénáristé Peter Ackerman, Eyal Podell a Jonathon E. Stewart pod vedením režiséra Thuropa Van Ormana. Ten je pak hlavně promísen humorem, co pobaví nejen děti, ale i jejich dospělý doprovod. V tomto ohledu je třeba připomenout i povedený český překlad důvtipně přibližující vtipy domácímu publiku.

S tím souvisí i herecké obsazení, či v tomto případě spíše dabéři. V českém znění zde zaznívají hlasy Petra Rychlého, Jana Dolanského, Romana Štabrňáka, Vlastimila Zavřela, Jana Šťastného, Terezy Martinkové či Sandry Pogodové. V originále pak postavám propůjčili hlasy herci jako Jason Sudeikis, Josh Gad, Danny McBride, Peter Dinklage, Rachel Bloom, Bill Hader, Leslie Jones, Awkwafina nebo Sterling K. Brown.

Film nabízí velmi málo z prvotních „angry birds“. Mimo to však snímek nepřináší nic moc překotného. Příběh se často vleče a chvílemi se zdá, že postrádá pointu. Navíc se pak s hlavní dějovou linií prolíná postranní akce zahrnující ptačí mláďata a jejich samostatné dobrodružství. To trochu zdržuje od samotné hlavní akce, a i když je ze začátku roztomilé, tak po čase omrzí a začne spíš iritovat. Film pak také nabízí velmi málo z oněch prvotních „angry birds“. V předchozím snímku byla totiž inspirace jasná a našly se v něm četné odkazy na hry, zde však, hlavně díky spojení ptáků a prasat v jeden tým, tento základní element postrádáme, a to je škoda.

Co však stojí za zmínku je velmi chytlavý hudební doprovod, který zaujme na první dobrou. Bez něj by zkrátka snímek nefungoval z poloviny tak dobře. Hity jako Holding Out For A Hero, All By Myself, Space Oddity, Turn Down for What, Eye Of The Tiger či Hello (od Lionela Richieho) jsou skvělé zabudovány do příběhu a vytváří v něm tak nezapomenutelné momenty, které prostě baví. Celý příběh je zkrátka doslova postaven na povedených hudebních gagech.

Sequel k Angry Birds sice baví, ale postrádá základní element z prvního dílu. A to je konflikt a zápasení mezi titulními naštvanými ptáky a zelenými prasaty. Toho se nám dostává pouze krátce na začátku a pak příběh nabírá jiné obrátky. I přes to však snímek většinu času baví, hlavně díky kvalitnímu hereckému obsazení (hlasy) a humorným hudebním gagům. Krom toho také Angry Birds ve filmu 2 nabízí kvalitní animaci. Dohromady je to zkrátka milá podívaná pro celou rodinu.

„Hlavně vypadejte co nejvíc cool.“

„No tak už se vyčůrej, prosím tě!“

Red Bull vám dává křídla!