Recenze Point Blank: Nový akčňák z Netflixu nabízí záživnou podívanou, která neurazí, ale ani nenadchne

Jeden je zdravotní sestra, ten druhý gangster z ulice.

A dohromady musí spojit síly, aby se dostali z nepěkné situace. Abe je po přestřelce převezen v komatózním stavu do nemocnice, kde pracuje Paul, který ho dostává na starost. Jenže to je špatná zpráva, protože Paul je napaden nepřítelem a jeho těhotná žena unesena. Cenou je právě Abe. Tak jsou ti dva nuceni spolupracovat, aby zachránili Paulovu manželku a pomstili se. Po cestě však odkrývají nepříjemné skutečnosti.

Toto drama je už od začátku plné akce.Tak se ve zkratce prezentuje Point Blank, nový thriller z továren Netflixu. Toto drama je už od začátku plné akce, která hned z kraje vtáhne do děje. S postupně rozvíjejícím se příběhem se pak stupňuje i napětí, ve kterém nás tvůrci v čele s režisérem Joem Lynchem neustále udržují. To se jim daří opravdu dobře a díky tomu se ani chvíli nenudíme. Na obrazovce se zkrátka neustále něco děje.

Na úkor toho se však příběh stává místy poněkud nepřehledným, protože si postavy nedají ani chvíli klidu, je snadné se v ději chvílemi ztrácet. Všechno se díky tomu zdá být tak nějak uspěchané. A i když je plusem, že hodinu a šestadvacet minut dlouhý film uběhne opravdu rychle, tak by asi neuškodilo, kdyby v něm bylo trochu více místa s vysvětlením a pro oddech od neustálého přísunu akce.

To však nemění nic na tom, že jde stále o poměrně povedený film, jehož hlavními tahouny jsou Anthony Mackie a Frank Grillo. Oba podávají kvalitní a výrazné výkony. Spolu pak tvoří dobrý tým, a jelikož se na plátně nestřetávají poprvé, tak si i dobře rozumí. Vedle nich pak vyniká i Teyonah Parris coby Paulova těhotná a unesená manželka. Nechybí jí emoce a zkrátka jí všechno věříme. Naopak Marcia Gay Harden jako policistka nepodává tak přesvědčivý výkon, spíše se zdá, že příliš moc tlačí na pilu, v důsledku čehož diváka irituje. Díky tomu netvoří kompatibilní záporačku, jakou by si film zasloužil.

V poslední řadě je pak nutno vyzdvihnout i soundtrack, který je, dalo by se říci, jedním z nosných pilířů celého snímku. Použité skladby skvěle podtrhují celou náladu této akční podívané a přináší s sebou i četné odlehčené momenty. Pro představu tu zaznívají skladby jako Here I Go Again, Rise Above, Always, The Message a mnohé další.

Point Blank je dohromady poměrně záživný film, kterému rozhodně nechybí akce. Té je tu až nadměrně. Divák se u tohoto thrilleru nemá moc šanci nudit. Na druhou stranu je příběh chvílemi trochu chaotický a ztrácí na přehlednosti. Velkým plusem mu však jsou dva hlavní protagonisté v podání Mackieho a Grilla. Nejvýraznější stránkou celého díla je pak hudební doprovod, který zkrátka správně naladí. V závěru je tato Netflixovská akce povedená podívaná, kterou jistě ocení fanoušci thrillerů.

„Tady za rohem zahneme doleva a už tam budem.“

„Já ti říkal, ať si nedáváš toho třetího panáka!“

„A pak jsem dostal ránu tááákhle semka…“