Recenze: Zombieland: Rána jistoty hraje na jistotu, ale to zábavě nebrání

Nemrtví znovu přichází.

Po deseti letech se vrací úspěšná zombie komedie v čele se stejnými hereckými hvězdami. Na co se může nemalá fanouškovská základna těšit? Rána jistoty je jedno z nejdůležitějších pravidel přežití ve světě, kde se většina obyvatel proměnila v zombie. Říká, že i když si myslíte, že jste nebezpečného protivníka skolili, přesto ho máte střelit ještě jednou. A na jistotu hráli i tvůrci filmu, přináší tedy to, co už jim jednou vysloužilo u publika úspěch. Bude to stačit?

Partička čtyř hlavních hrdinů zatoužila po stálém zázemí, a tak se nastěhuje do Bílého domu. V relativním bezpečí vyplouvají na povrch jejich osobní problémy. Columbus (Jesse Eisenberg) s Wichitou (Emma Stone) se neshodnou na tom, že je načase posunout jejich vztah na další úroveň, Tallahassee (Woody Harrelson) zase není zrovna nejlepší náhradou za otce pro Little Rock (Abigail Breslin), která touží po společnosti vrstevníků. Není tedy divu, že se sestry jednoho dne vypaří, jedna, aby utekla od závazků, druhá aby se pokusila najít jiné přeživší, ideálně mužského pohlaví. Problém nastane, když na takový exemplář skutečně narazí a Little Rock s ním uteče za dobrodružstvím. Wichita se musí vrátit pro pomoc, jenže věci se změnily.

Nejen, že nyní svět terorizuje nový, mnohem nebezpečnější druh zombie, protože i nemrtví prochází vývojem, ale Columbus už skončil v jiné dámské náruči. Když se s Madison (Zoey Deutch) setkáme poprvé, nedáváme blondýnce v růžovém kožichu, která bydlí v mrazáku, šanci na přežití delší než pět minut. Ovšem opak je pravdou. Žárlivost je ale třeba hodit za hlavu, nejdůležitější teď je zachránit Little Rock z Babylonu, centra pacifistů, který bude brzy ve velkém nebezpečí.

Plusem určitě je, že zůstává zachována ústřední herecká čtveřice.Pro neznalé prvního dílu není těžké se orientovat, přece jen nejde o žádné filozofické dílo. Plusem určitě je, že zůstává zachována ústřední herecká čtveřice. Lehce konkurovat by snad mohl Luke Wilson, ale na to, že jeho postava dokázala přežít ve světě zombie deset let, je jeho odchod ze scény absurdně rychlý. Škoda, že se nedozvíme něco víc o tom, jak dokáže přežít mezi zombie hloupá blondýna nebo pacifista s pytlem trávy. Zoey Deutch, jakkoli je její postava chodícím klišé, dokáže ukradnout scénu i oscarové herečce. Výkon Abigail Breslin je celkem rozpačitý a moc nás její absence po většinu filmu netrápí. Akčních scén boje se zombie není moc a lekacích momentů nula, takže na akční hororovou komedii může směle vyrazit i větší strašpytel a užít si zábavu. Pozor, určitě neutíkejte z kina hned v momentě, kdy začnou titulky. Však uvidíte.

I když žijete mezi zombíky, máte tendenci chtít normální život, domov, vztahy. A tyto problémy řeší i naši hrdinové, zatímco se snaží nenechat se zabít novou kategorií zombie. Rána jistoty originál nepřekoná, ovšem herecká sestava by snad ani nemohla natočit špatný film. Pokud si letošní Halloween chce někdo užít trochu strašidelné legrace v kině, tohle je jedna z nejlepších variant.

„Místo kytek jsem ti přinesl pár hlav zombíků.“

„Jdem si najít nové bydlení.“

„Ty že jsi největší žijící fanoušek Elvise?“