Recenze: Předvánoční večer je kýčovitou kulisou k vánočním aktivitám

Vaše pravidelná dávka naivity s Vanessou Hudgens.

Netflix nám přináší naivní romantickou podívanou, která je přecpaná vánočními dekoracemi, ale pro chvilky, kdy doma balíte dárky či uklízíte a potřebujete jen nenáročnou kulisu, je to film ideální. Brooke (Vanessa Hudgens) je oblíbená učitelka, která tak trochu přestala věřit na lásku. Tyto Vánoce se na ni usměje štěstí a potká svého prince, ovšem jejím příběhem se raději moc neinspirujte, protože se seznámí tak, že ho srazí autem.

Sir Cole (Josh Whitehouse) je po této srážce zmatený a myslí si, že je rytíř ze středověku. O sobě neví vůbec nic a zdá se, jako by se s moderními technologiemi setkával úplně poprvé. Brooke je dobrosrdečná a rozhodne se o sympatického muže s amnézií postarat, dokud se nevzpamatuje. Jeho přehnaně galantním ani výstředním chováním se nenechá rozhodit. Co když na těch jeho historkách ze středověku ale něco je? Je to jen zmatený pacient se ztrátou paměti, nebo skutečný rytíř, který ji přiměje věřit mužům?

My diváci máme před ní samozřejmě náskok, a tak nám tu chybí trošku prvek překvapení. Už tak se toho ve filmu moc neděje a občas se muselo asi příliš stříhat, v jednu chvíli je tu snídaně a vzápětí večerní usínání na rameni u televize. Dramatičtější zápletku má i reklama na máslo. Ale to zase tak nevadí, protože předvánoční dny jsou často plné shonu a stresu, hlavně vše nakoupit, zabalit, uklidit a napéct. To pak člověk nemá náladu na filmy o konci světa, ale klidně něco čistě hloupoučkého, kýčovitého a přeslazeného. Takže i nad těmi výtkami se divák nakonec pousměje, protože těžko mohl čekat něco jiného.

Brooke je vykreslená superpozitivně.Brooke je vykreslená superpozitivně, všichni ji milují, protože je skvělá, hodná, laskavá (což se divák většinou dozví tak, že to o ní prohlásí jiná postava), i její žačky se jí svěřují s problémy v lásce. Vůbec jí nepřijde divné starat se o pomatence z ulice, který jí zavře Alexu do mrazničky, a ještě mu s důvěrou půjčí auto. Rytíř působí paradoxně o něco normálněji než ona.

Oba představitelé jsou celkem sympatičtí, ale že by mezi nimi létaly jiskry, to ne. Starostliví rodiče se vůbec nemusí bát film pustit svým dospívajícím ratolestem, je tu skutečně jen lehký závan romantiky. Vlastně celá zápletka se tu odehrává jen proto, abychom si mohli užívat megalomanské vánoční dekorace naprosto všude, sníh, trhy, horkou čokoládu (tedy alespoň vizuálně), postavy, které přetékají laskavostí a touhou vzájemně si pomoci, ať už darováním rukavic nebo sbírkou peněz, a tak dále. Tento film není ani výjimečně vtipný, humor se většinou soustředí na rytířovu neznalost moderního světa. Diví se autům, menu v restauraci, povídá si s Alexou a je fascinován televizí.

Toužíte po filmu nenáročném, plném vánoční atmosféry, sladkém jako horká čokoláda, s naivními motivačními průpovídkami, u kterého můžete v klidu péct cukroví a sledovat ho jen tak napůl? Tohle by mohla být správná volba. I když film je skrz naskrz jednoduchý a hloupoučký, ona ta naivita a nekomplikovanost nejednoho diváka v předvánočním shonu potěší.

„Cestuji časem i se svým ořem.“

V současném oblečení ale také není k zahození…

Vanessa měla ve scénáři napsáno jen: nonstop se usmívat.