Recenze: Špióni v převleku nabízejí akční pohádku s mírumilovným poselstvím

Tajný agent přeměněný v holuba může být příjemným ne-vánočním rozptýlením.

Se svými ratolestmi se můžete vydat na pohádku nabitou akcí, kde se potkávají dva zcela odlišní hrdinové. Walter je vynálezce pro tajnou službu, outsider, který si naposledy vyslechl uznání od své mámy. Jeho přístup k vývoji zbraní je ale poněkud pacifistický: chce, aby jeho vynálezy dokázaly zneškodnit protivníka nějakým jemným způsobem. Třeba odvedením jeho pozornosti neodolatelnou kombinací třpytek a koťátek. S tímto přístupem se ale v laboratoři nesetkává s velkým pochopením. Ostatní ho považují za podivína, takže jediný, kdo mu dělá dobrovolně společnost, je jeho ochočený holub. A shodou náhod se právě kvůli tomuto domácímu mazlíčkovi a Walterově novému vynálezu promění úspěšný superagent Lance Sterling v superholuba.

Nadšený z toho rozhodně není, ale protože byl zrovna křivě obviněn ze spiknutí a pronásleduje ho celá jeho jednotka, krytí v podobě jiného živočišného druhu nakonec přijde celkem vhod. Navíc protilátku Walter ještě nevynalezl… Tito dva protikladní hrdinové se musí spojit proti pomstychtivému padouchovi, který ohrožuje všechny členy tajné služby, a očistit Sterlingovo jméno. I když je teď agent malý a opeřený, na velikost jeho ega to rozhodně vliv nemá, takže se stále sebevědomě pouští do akcí, které jsou pro holuba nezvládnutelné. Divákům to nabízí spoustu zábavné podívané, zvláště když se připojí i další holubi, kteří splňují představu přihlouplého ptáka, který sezobne kdejakou nechutnost jako největší lahůdku.

Vzhledem k velkému počtu postav a celkem svižné akci není pohádka vhodná pro ty nejmenší.Postavy by nám mohly někoho připomínat: asi diváky nepřekvapí, že byly v originále namluveny Willem Smithem a Tomem Hollandem, protože jejich vzhled a grimasy tomu odpovídají. Scénář se radši soustředí na zábavu pro děti, nenápadných či sarkastických vtípků pro dospělé je tu jen pár. Vzhledem k velkému počtu postav a celkem svižné akci není pohádka vhodná pro ty nejmenší. Co se na první pohled zdá jako typický film o špionech, je zároveň bojem proti násilí a zbrojení. Poselství je to sice milé, ale přesto je tu spousta moderních zabijáckých hraček. K tomu se podíváme do Japonska, Mexika, Benátek, na jachtu i do ponorky, a vše spěje až k závěrečné přestřelce se stovkami útočných dronů.

Špióni v převleku se hodí pro trochu starší děti, protože film je dost napěchovaný akcí a malým divákům orientaci moc neusnadňuje, navíc možná nechcete vysvětlovat svým ratolestem, co je to kloaka. Nechybí poselství (o míru či týmové práci) a vtipné scény, jak jinak než díky holubům. Při jednom zhlédnutí nás celkem snadno zabaví, ale mezi nezapomenutelné pohádky se nezapíše.

Naše a holubí DNA jsou si velmi podobné.

Tohle je nový tým agenta Sterlinga.

Holubi umí sice létat, ale ne řídit takové auto.