Recenze: Isi & Ossi nabízí nenáročnou zábavu pro mladé a nekorektní humor

Nesourodá dvojice se snaží napálit rodiče, ale koho to ve skutečnosti klamou?

Tenhle příběh každý už tak trochu známe: potkají se dva lidé, kteří se k sobě (zdánlivě) nehodí, stráví spolu z určitého důvodu všechen čas na plátně, krátce před koncem se pohádají a v poslední minutě si vyznají lásku. Německý film z produkce Netflixu, který napsal a režíroval Oliver Kienle, se snaží diváka zaujmout nevybíravými vtípky, divokými zážitky hrdinů i německým prostředím, které mu přece jen dodá lehce originální punc. Hlavní poslání filmu je jasné: pobavit.

Isi (Lisa Vicari, kterou můžeme znát ze seriálu Dark) je z bohaté rodiny z Heidelbergu, okolí a rodiče od ní předpokládají perfektní známky a studium na univerzitě. Isi by se ale nejraději stala šéfkuchařkou. K tomu ale potřebuje dostat přístup ke svým úsporám. Aby si svůj sen vydupala, začne naoko chodit s nadějným boxerem Ossim (Denis Mojen) z Mannheimu, kterému za předstírání vztahu slíbí finanční podporu, což se jeho bláznivé zadlužené rodině hodí. Společně se snaží provokovat a předvádět co největší ostudu, ale také začnou poznávat svět toho druhého. Jejich životy už nikdy nebudou jako dřív.

Úvod nám představí dětství a dospívání našich hlavních hrdinů, je hodně energický a slibuje svižnou, originální podívanou. To mu sice dlouho nevydrží, ale mladistvou atmosféru má po celou dobu: párty, hádky s rodiči, umíněnost a nerozvážná rozhodnutí… Isi a Ossiho spojuje jedno: oba mají vášeň a životní sen a okolí jim hází klacky pod nohy. Bohatá dívka by přece neměla dřít někde u sporáku, Ossi zase neustále musí pomáhat své bláznivé mámě, nebo tahat z průšvihu dědu kriminálníka. Isi se ho snaží inspirovat, aby si šel za svým bez ohledu na ostatní, on se jí zase snaží ukázat, že i bez peněz může být člověk šťastný. Isina vášeň pro vaření je spíše záminka scénáristy než něco, co se k ní opravdu hodí a zní uvěřitelně. Je to jen náhodně vygenerované hobby, aby se měla proč bouřit proti rodičům. A Ossi místo toho, aby ji zaujal třeba na svém tréninku předvedením své síly, tak počítá písmena ve slovech. V tomhle scénář trochu pokulhává, co si budeme nalhávat.

Tento film si nikdy nehraje na hlubokomyslný snímek, jde mu jen o zábavu.Pokud očekáváme velké střety mezi světem bohatých a chudých, kromě bydlení a oblečení se toho úplně nedočkáme. Hlavní hrdinka není úplně “nafrněná”, přehnaná klišé zastupuje spíš její afektovaná kamarádka, která se občas zjeví na scéně. Pokud si komedie chtěla rýpnout do třídních rozdílů, úplně nevyužila potenciálu. Bláznivý rapující děda sice do příběhu nijak nezapadá, ale je divokým a osvěžujícím zjevením. Některé vtípky jsou ale dost hrubé. Naši hrdinové se do sebe samozřejmě zamilují rychlostí světla, aniž by spolu prožili nějaký výjimečný okamžik… Ale tento film si nikdy nehraje na hlubokomyslný snímek, jde mu jen o zábavu, takže chybějící propracovanost charakterů a nějaké ty chyby mu odpustíme. Plusovým bodem je, že nejde jen o vyloženě lacinou zábavu a trapně pubertální humor.

Snímek z dílny Netflixu je sice klasickým příběhem o tom, jak se bohatá dívka zamiluje do rebela, ale je osvěžující díky skutečnosti, že jde o německé dílo, takže to není úplně tuctový kus z továrny na romantické komedie. Obsahuje pár pořádně nevybíravých vtípků, a dokonce i úspěšně rapujícího dědu. Víc si toho pamatovat nebudeme, ale jako program na jedno ukrutně nudné odpoledne se Isi & Ossi klidně hodí.

Pokud vás nebaví box, můžete si u zápasu svého přítele lakovat nehty.

O luxusní restauraci má každý jiné představy.

55%