Recenze: Nebezpečné lži lákají na záhadnou zápletku. Nic nového ale nepřinesou

Spadnou jí do klína miliony dolarů. Ale není jediná, kdo o ně jeví zájem.

Katie (Camila Mendes) po tragickém incidentu opouští práci servírky a začne vypomáhat Leonardovi (Elliott Gould), osamělému seniorovi žijícím v obřím domě v jedné z lukrativních čtvrtí města. Protože ona i její manžel Adam (Jessie T. Usher) s penězi sotva vyjdou, Leonard se jim rozhodne pomoci a zaměstná Adama jako zahradníka.

Pak ale odstartuje série podivných událostí. Leonard vypíše Katie šek na astronomicky vysokou částku, druhý den jej však manželský pár nalezne mrtvého. Jako blesk z čistého nebe se objevuje i Leonardova právnička se závětí. A světe div se, veškerý svůj majetek přepsal na Katie. Počáteční nadšení manželů ale netrvá dlouho. Kolem domu se potloukají podivní lidé, kteří o dům projevují velký zájem. Co chtějí? Jaké tajemství se ve skutečnosti skrývá za zdmi tajemného domu?

V první polovině filmu se tvůrcům daří udržet diváky v očekávání, co přijde dál.Thriller, který nedávno představil Netflix, je napínavý už od prvních minut. Snímku Michaela Scotta se překvapivě dobře daří pracovat s emocemi diváků a vybudovat funkční, mysteriózní podívanou. V první polovině filmu se tvůrcům daří udržet diváky v očekávání, co přijde dál. Vybudují atmosféru toho, že nic není jisté, což mu mnoho filmů tohoto žánru může závidět. Člověk má problém odtrhnout oči od obrazovky a pravidelně dýchat.

V druhé polovině filmu se však podobného efektu nedaří docílit. Děj je z ničeho nic předvídatelný a hlavní postavy začnou trochu přehrávat. Jejich do té doby atraktivní a komplikovaný psychologický profil najednou naráží na stereotypy, což je škoda. Myšlenka na záhadami opletené dědictví je tak chvílemi spíše vykrádačka podobně zaměřených filmů.

Co však stojí za pozornost, je herecké obsazení. V roli padoucha se v Nebezpečných lžích představí Cam Gigandet, kterému je role jako ušitá na míru. Výborně zvládnutá je i postava štědrého Leonarda, o kterém se toho bohužel nedozvíme tolik, kolik bychom mohli. U jeho postavy zůstává prostor nevyužitý a objevují se potenciální kličky, kterými se mohli scenáristé vydat. Možná by tak nakonec dosáhli originálnější podívané. Ačkoliv jsou Nebezpečné lži uspokojivým a napínavým thrillerem, příliš nového nepředstaví. A lži, o nichž je řeč v názvu filmu, konec konců také tak nebezpečné nebudou.

Co mladý pár udělá se záhadně získanými penězi?

Katie a Adam jsou zdánlivě dokonalý pár.

Jaké tajemství skrývá Leonard? To se asi bohužel nedozvíme.