Recenze: Old Guard: Nesmrtelní pomůžou příjemně zabít čas i pár zloduchů

Poměrně akční film, který se snaží nabídnout také příběh.

Netflix nám dává příležitost strávit příjemný večer s Charlize Theron, tedy alespoň na našich monitorech. Uvidíme ji v roli vůdkyně party nesmrtelných bojovníků, kteří se snaží už po staletí pomáhat lidstvu. Není to ale žádná legrace, kromě toho, že je čas od času chce někdo zabít nebo zneužít jejich schopnosti, tak také bojují s vlastními pocity a pochybnostmi o svém poslání. Akční snímek podle komiksu Grega Rucky zaujme především obsazením, vedle Theron uvidíme také Matthiase Schoenaertse a Chiwetela Ejiofora.

Není pochyb o tom, že bez hereckých es, kterými se snímek může pochlubit, by to zdaleka nebyla tak atraktivní podívaná.Jde o poměrně akční snímek, který si ale dal záležet na postavách. Takřka každá má za sebou nějaký příběh a vlastní motivaci pro to, co dělá. Tvůrci nás můžou přimět se o naše oblíbence i bát, protože ani jejich nesmrtelnost netrvá navždy. Bohužel se tu trochu moc tlačí na pilu a pravděpodobnost, že si někoho skutečně oblíbíme, je celkem malá. Na jednu stranu je škoda, že jde o film, a ne třeba minisérii, protože se všechno děje dost hektickým tempem. Když poznáme hlavní hrdiny, kterých je více, rychle je nám představena nějaká jejich historie a ideálně bolestivá zkušenost se ztrátou jejich blízkých, abychom k nim během minuty přilnuli. Sympatie se ale nevytvoří lusknutím prstu, a tohle ždímání emocí dojem z filmu spíš trochu pokazí. Paradoxně sympatičtější je pro diváka nová členka týmu nesmrtelných, která byla donedávna normální a prožívá zmatené emoce, se kterými se dá ztotožnit. Není pochyb o tom, že bez hereckých es, kterými se snímek může pochlubit, by to zdaleka nebyla tak atraktivní podívaná. Ale kupodivu mezi nimi nezapadla ani poměrně nezkušená KiKi Layne právě v roli nováčka skupinky.

Charlize Theron už hrála drsňačku mnohokrát, zde navíc její bojové dovednosti doprovází nonšalantní výraz a všudypřítomný nadhled. To patří k její postavě, která představuje charismatickou vůdkyni malé armády a je nejstarší ze skupiny. Za všechna ta staletí svého života toho tedy zažila už tolik, že ji toho moc nerozhodí. A poslední dobou ztrácí víru, že činnost jejich skupiny má nějaký smysl, protože ať už pomáhají lidstvu, jak chtějí, svět se o moc lepším místem tedy nestal.

Padouch je poměrně nezajímavý, jde mu hlavně o peníze a jeho následovníci poměrně tupě věří, že vše dělá pro vyšší dobro. V něčem působí snímek pořád trošku lacině, kamera či hudba nevynikají vůbec. Nejslabší ale bude asi scénář. Pokud jedna postava pronese nějaké motto a v závěru, kdy ztrácí síly či motivaci, jí tuhle repliku někdo jiný vrátí, dostává se kvalita dialogů asi tak na úroveň pohádek od Disneyho či Pixaru, kde se s tímhle setkáváme.

Old Guard: Nesmrtelní celkem obstojně kombinují hned několik žánrů. I když nás děj vyloženě neohromí, je na co se dívat. Čeká nás sice dost akce, zbraní a boje, ale dominuje tu ženské pohlaví. Muži spíše dělají křoví nebo záporáky. Do toho funguje prvek mystična s nesmrtelností hlavních hrdinů, avšak zvraty jsou celkem lehce čitelné a rychle odhalíme, pokud má někdo pochyby či postranní úmysly. Díky hereckým hvězdám se jedná o příjemnou odpočinkovou podívanou, ale i na jejich výkonech je znát, že toto natáčení brali tak nějak odpočinkově.

Dáma má přednost.

Že by anděl smrti?

Jen jednu postavu zahaluje závoj tajemna.