Recenze Stánek s polibky 2: Potvrzuje nepsané pravidlo o druhém pokračování

Velký sraz všech možných filmových klišé.

O dva roky později mají diváci možnost zhlédnout pokračování tohoto filmu, který je určen především pro teenagery. Opět se drží knižní předlohy mladé britské autorky Beth Reekles. Režii a scénář má znovu na svědomí Vince Marcello.

Druhý díl se odehrává pouze pár týdnů po skončení prvního snímku. Nejlepší kamarádi Elle Evans a Lee Flynn jsou v posledním ročníku střední školy a rozhodují se, kam půjdou studovat dál. Chtějí také společně vyhrát velkou taneční soutěž, aby měla Elle peníze na školné. Navíc se ve škole objeví nový okouzlující spolužák Marco. Vztah Elle a Noaha, který je prvním rokem na Harvardu, proto prochází těžkou zatěžkávací zkouškou.

Není ani nutně potřeba vidět první film, protože je na začátku rekapitulace. Ta je tak rychlá, že někdo třeba ani nestihne zaregistrovat všechny události, což vlastně tolik nevadí. I tak se divák snadno vyzná v příběhu. Zakázaná láska už není zakázaná a my sledujeme to, co se reálně děje nedlouho poté, když pohádka skončí slovy „a žili spolu šťastně až do smrti“. Život totiž není tak jednoduchý a postupně se začnou objevovat další potíže.

Vypravování jako by převzalo snad všechny nejčastější klišé z žánrově podobných filmů.Po dějové stránce nemůže diváka absolutně nic překvapit. Většina zvratů a reakcí postav je neskutečně předvídatelná. Vypravování jako by převzalo snad všechny nejčastější klišé z žánrově podobných filmů. Vykrádá rovněž i samo sebe, když se vrací motivy z předchozího dílu, jenže opakovaný vtip už není vtipem. Problémy jednotlivých postav by se lehce vyřešily, kdyby se spolu nebály mluvit. I když je pravda, že vyjadřovat své pocity nahlas nedokážou mnohdy ani lidé ve skutečnosti.

Když už je začnou ve snímku řešit, působí to vyloženě pateticky. Navíc podle amerických, alespoň filmových, měřítek zřejmě nemají vyznané city žádnou váhu, když na vás přitom neciví dav lidí. Jak už to bývá na Netflixu klasikou, musí film podle neoficiální tabulky obsahovat alespoň jedno veřejné přiznání k homosexualitě a být částečně rasově vyvážený.

Ústřední dvojice kamarádů má komediální potenciál, takže se i tak u některých scén zasmějete. Kromě toho se na sympatické herce příjemně kouká. Jak je ale možné, že na žádné škole, kterou jsem navštěvovala, nebyli všichni mí spolužáci svalovci s pekáčem buchet na břiše? Nebo to takto dnes na školách doopravdy vypadá? Rovněž je přinejmenším zvláštní, že některé charakteristické vlastnosti postav úplně zmizely. Noah najednou umí perfektně zvládat svůj hněv a vůbec si nevšímá jiných děvčat. A Elle nejspíše úplně přestala hrát fotbal, i když to byl dříve jeden z jejích největších koníčků.

Pozitivní věcí je, že se snímku stále daří vyjadřovat pocity dospívajících. Ty jsou celkem výstižně shrnuty v univerzitní eseji, ve které se má člověk zamyslet nad tím, co chce být za pět let. Ačkoliv to někdy působí až přehnaně naivně. Celý film je jinak natočen v hravém a odlehčeném duchu, takže je lehké ho sledovat. Bohužel se jednotlivé části nikdy nepropojí takovým způsobem, aby z toho byl plně funkční celek. Navíc mu vyloženě škodí přehnaná stopáž, celých 132 minut, takže se nevyhne hluchým místům. Otevřený konec nicméně naznačuje, že se možná dočkáme i třetího pokračování. Pokud se tak stane, snad si na něm tvůrci dají více záležet a naváží na poměrně povedený první díl.

„Elle, tohle je moje nová nejlepší kámoška. Snad ti nevadí…“

„Bojím se, že letos nám už znovu do toho líbacího stánku nikdo nepůjde.“

Neříkej, že necítíš to napětí mezi námi? Ehm, ne.