Recenze: Křupaví mazlíčci zaujmou barevným cirkusem. Absence originálního dabingu jim rozdrolí potenciál

Stačí jedno křupnutí a proměníte se ve zvíře.

Tuto myšlenku zpracovali do filmové podoby režiséři Tony Bancroft a Scott Christian Sava. A ačkoliv je námět animovaného snímku slibný a lákadla v podobě hvězdného anglického dabingu velká, uvíznou Křupaví mazlíčci někde na pomezí upečené a syrové sušenky.

Owen je modrovlasý kluk, který se narodil pro cirkus. Aby se zalíbil svému tchánovi, rozhodne se přijmout práci v jeho korporátu, kde ochutnává psí sušenky. Vše se změní v momentu, kdy se Owen stane právoplatným dědicem cirkusu zesnulého strýčka Boba a svitne mu jiskra naděje na budoucnost, co má smysl. Má to ale háček.

Klíč k proměně ve zvíře je jen „křupnutí daleko“.Přestože cirkus krachuje a nestačí konkurenci, projevuje o něj mimořádný zájem Owenův druhý strýc (a Bobův bratr), strýček Horatio. Ten totiž moc dobře ví, že se někde tam v šapitó skrývá tajemství, které jeho bratr po celé roky střežil a kvůli čemu se cirkus těšil takové oblibě. Owen zanedlouho objeví podivuhodnou skříňku plnou zvířecích sušenek a odhalí prastaré kouzlo. Klíč k proměně ve zvíře je jen „křupnutí daleko“.

Přestože na animovaném snímku Tonyho Bancrofta a Scotta Christiana Savy pracoval zkušený výtvarník Carter Goodrich (Já padouch, Ratatouille) a film je po této stránce zdařilý, scenáristické nedostatky Křupavých mazlíčků to nevykompenzuje. Nejvýrazněji se to projeví na stereotypních charakteristikách postav, které jsou natolik zjednodušené a schematické, až jsou nezajímavé. Nejkurióznějším a nejplastičtějším výjevem mezi nimi je italský padouch, který příběh posouvá kupředu a hýří nenuceným humorem tam, kde se o to ostatní postavy marně pokoušejí.

Co v českých kinech filmu, který jinak není tak špatný, nejvíce uškodí, je český dabing. Dětský divák asi tolik nebude smutnit nad tím, že neuslyší originální dabing v podání Emily Blunt, Dannyho deVita, Iana McKellena nebo Sylvestera Stallona, ovšem neladící slabiky ve zpívaných částech možná neuniknou ani dětským uším. Film, který tak po celém světě láká na hvězdné hlasy, tak na česká filmová plátna přichází ochuzen o polovinu své hodnoty.

Owen s manželkou se rozhodnou vdechnout cirkusu nový život. S pomocí kouzelných mazlíčků.

Nejlépe prokreslená, vtipná postava míří ke hvězdám!

Záporák je zákeřný, hloupý a to, co dělá, vlastně nemusí dávat až tak smysl.