Recenze Za zrcadlem: Nicolas Cage koupí záhadný motel. Kromě hostů však zmizí i pointa

Jaká tajemství jsou ukryta za zrcadlem?

Odpovědi se ve filmu Tima Huntera bohužel dovtípíme téměř okamžitě. Ve starém motelu uprostřed pouště se sice dějí podivné věci, ale zároveň nic, co jiné americké thrillery už dříve neukázaly.

Už v zápletce odhalí filmoví nadšenci pár recyklovaných hollywoodských klišé. Manželský pár (Nicolas Cage a Robin Tunney) přišel za nejasných okolností o dítě a snaží se začít od nuly. Nečekaně se proto přesunou do opuštěného motelu uprostřed ničeho, který navštěvují výstřední individua a dějí se zvláštní věci. Ray (Nicolas Cage) navíc v jednom z pokojů objeví dvoustranné zrcadlo, skrze které spatří, co mělo být očím veřejnosti skryto. Podaří se mu odhalit, kdo je v pozadí toho všeho včas, aby zachránil sebe i manželku?

Samotné opakování již mnohokrát užité filmové kombinace motel-záhada-zločin však není tím, co snímek nejvíce handicapuje.Samotné opakování již mnohokrát užité filmové kombinace motel-záhada-zločin však není tím, co snímek nejvíce handicapuje. Faktem ale je, že Hunterův thriller z roku 2018, který nově uvedl Netflix, nepřichází s ničím novým a dějově i herecky po celých sto minut zůstává nevýrazný, šedavý a zvláštně zastřený – jako by byl sám umístěný za pomyslným, hodně zakaleným zrcadlem.

Přestože Hunter do hlavních rolí obsadil Nicolase Cage a Robin Tunney, kteří jindy v podobných rolích excelují, jako by se mračna stáhla i nad nimi. Cage sice dokáže být poměrně přesvědčivým, vyšinutým manželem s nečitelnou mimikou a sklonem k voyerství, Robin Tunney v roli manželky ale zůstane tak nevýrazná, že ji člověk v celém filmu sotva postřehne. Nezajímavý děj se s každou další minutou drolí a my nedostáváme příliš šancí se napojit na některou z postav, natož tak pochopit její motivaci.

Co především na začátku filmu upoutá pozornost, je využití chladných odstínů barev, které pomáhají udržet atmosféru amerického venkova několik desítek let nazpět, čemuž ostatně odpovídají i kostýmy. Bohužel ani to v kombinaci s pár silnějšími momenty vyplněnými zlověstným tichem nebo mrazivými tóny snímek pohromadě neudrží. A největší záhadou tak není to, kdo za všemi zločiny stojí, ale to, jak se natolik nekonzistentní, nedotažená a nedomyšlená podívaná jako Za zrcadlem udrží na obrazovkách.

Vypadá to na akční podívanou, jejíž pointa se pohřešuje.

Achjo, ještě hodinu musíme dělat, že nevíme, jak to dopadne…

45%