Recenze Svátky na návsi s Dolly Parton: Netflix ve spolupráci s Dolly Parton přináší laciný a tuctový vánoční muzikál, který ničím příliš nenadchne

Kvalitní jsou akorát hudební čísla.
 
 
Ničím jiným však tento nový počin z dílny Netflixu neoslní. Teda kromě svého křiklavého vizuálna. Ani samotný příběh, i když vesměs sympatický, není nijak objevný. Zkrátka, celé se to točí kolem jedné ženy, jménem Regina, která se rozhodne prodat své město, aby z něj bylo vytvořeno nákupní centrum. A obyvatelům sdělí, že se budou muset vystěhovat, těsně před Vánoci, jak jinak. Jenže jednoho dne se jí však zjeví andělská Dolly Parton, která je rozhodnuta jí změnit a obměkčit její zapšklé srdce.

Z toho je poměrně dobře znát, že nejde o nijak komplikovanou zápletku, která je dokonce velmi předvídatelná. To však k vánočním filmům tak trochu patří, takže by to nebylo až tak zlé. Jenže příběhově snímek opravdu moc nenabízí a celý děj se odvíjí skrz písně, čímž se moc neposouvá. Nehledě pak na nedostatek dialogů, protože se tu neustálé zpívá.

Už od první vteřiny je jasné, že tohle bude neutichající sled hudebních čísel.A to opravdu neustále. Už od první vteřiny je jasné, že tohle bude neutichající sled hudebních čísel, jen to první, úvodní, trvá celých deset minut. Až poté proběhne prvních pár mluvených slov, která jsou záhy následována další písní. A tak stále dokola. Film zkrátka sleduje šablonu.

Nutno však podotknout, že onen zmíněný hudební doprovod je vlastně jedna z mála věcí, které jsou na celé této podívané pozitivní. Najde se tu spousta vesměs sympatických a chytlavých písní, jejichž provedení (choreografie apod.) je kvalitní. Muzikálová čísla působí profesionálně a po pěvecké stránce nelze hercům mnoho vytýkat.

Ovšem po té herecké bohužel ano. Nikdo zde nepodává nijak působivý výkon. Hlavní hvězda Christine Baranski (Mamma Mia!) ztvárňující zmíněnou Reginu, je sice nejvýraznější a její přednes nejsilnější, ale i tak působí většinu času dost křečovitě. Podobně je na tom Dolly Parton, která sama sebe obsadila do role Anděla, který je stejně křiklavý jako je jí výkon, neboť příliš tlačí na pilu. Je zkrátka znát, že jí mnohem lépe sedí pěvecké polohy než ty herecké. Objevuje se zde pak také muzikálová hvězda Vlasů, Treat Williams, který sice nepodává nijak strašný výkon, ale je takový unylý a zdá, se jako by se zkrátka vůbec nesnažil, ožívá až při hudebních čísel.

A při těch ožívá i celý film, který jinak moc nebaví a nedokáže po dobu devadesáti minut pevně udržet pozornost. Nepomáhá ani výrazné náboženské zaměření snímku, které je divákovi neustále vtloukáno do hlavy. Režisérka Debbie Allen, která se jinak podílela na několika epizodách populárního seriálu Chirurgové, zkrátka šlápla vedle.

Svátky na návsi s Dolly Parton zkrátka nejsou nijak povedeným výtvorem. Poslání i myšlenka je sice velmi pozitivní a sympatická, ale samotné křiklavé provedení plné patosu zkrátka ubírá na váze. Jediné, co potěší, jsou hudební čísla a někteří herci jako Baranski, Parton či Williams, které je radost vidět, i když jejich výkony příliš neoslní.
 

„Hallelujah, ať žije Netflix!“


 

„Co ti to trčí ze zadku?“


 

„Až tohle dodělám, pojedu na dovolenou ke kamarádce do Řecka.“


 

45%

Svátky na návsi s Dolly Parton / Dolly Parton's Christmas on the Square

Svátky na návsi s Dolly Parton zkrátka nejsou nijak povedeným výtvorem. Poslání i myšlenka je sice velmi pozitivní a sympatická, ale samotné křiklavé provedení plné patosu zkrátka ubírá na váze. Jediné, co potěší, jsou hudební čísla a někteří herci jako Baranski, Parton či Williams, které je radost vidět, i když jejich výkony příliš neoslní.

  • Hodnocení

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací