Piraňa 3DD / Piranha 3DD – recenze

„Nezajdeme si do aquaparku Big Wet?“

Piraňa 3D z roku 2010 získala jedno D navíc a nového režiséra, bohužel ale zároveň ztratila i svěžest, napětí a kvalitu filmu, na který byste si rádi zašli do kina. Ale popořadě. Je tomu zhruba rok (ve filmovém světě), kdy se konala krvavá žranice poprvé. Jarní prázdniny u populárního jezera se staly noční můrou všech přeživších a proměnily tamní okolí v město duchů. Ale piraně se nezastaví před ničím a hledají nové cestičky k vydatnému polednímu menu. Tentokrát si zuby brousí na nově otevřený aquapark Big Wet, který především láka na zábavu pro dospělé. Hlavní bodem programu jsou dozlatova opečená prsíčka, stehýnka a zadečky. Jenže kromě mužských obdivovatelů, tato nabídka zaujala i jiné, nezvané návštěvníky.

3D a 3DD Piraňa se od sebe liší jak noc a den. Jednička byla nápaditá, dokázala přimět diváky okusovat si nehty na rukou při napínavých scénách v podobě úniku z nenadálé pasti a i ten útok piraní stál zato. Dvojka je avizovaná jako komediální horor, ale výsledný efekt je spíše 9 dílů komedie ku jednomu dílu pokusu o napětí. Černý humor a až do absurdností dotažené gagy sice pobaví, ale vyšumí stejně rychle jako laciné šampaňské. O opravdu povedenou humornou linku se postarala hasnoucí hvězda písečných pláží v červených šortkách David Hasselhoff. Jeho dokonalá parodie sebe sama a jeho postavy z pobřežní hlídky, záchranáře Mitche Buchannona je opravdu zábavná a táhne se až hluboko do závěrečných titulků.

Co se jednotlivých postav týče, je vám tak trochu jedno, co se s nimi stane. Nemáte skoro žádnou šanci je poznat a navíc jsou tak strašně hloupé, že jen znuděně sledujete počáteční okusování a čekáte, kdy přijde ta pravá žranice. Ovšem po naservírování hlavního chodu se budete cítit trochu ošizeni. Střih a tempo je tak zběsilé a chaotické, že než se vzpamatujete, je prakticky po všem a ….. nic. To je vše dámy a pánové, můžete jít domů. Po tom, co nám Piraňa 3DD předvedla, nám nezbývá než doufat, že telefonát vědce Mr. Goodmana (Christopher Lloyd) neavizuje náplň případného dalšího pokračování. Pokud ano, tak to se (ne)máme opravdu na co těšit.

Piraňa 3DD sice opravdu nabízí více obnažených a chirurgicky upravených ženský ňader (což slibují šťavnaté plakáty a slogany), ale to je tak vše, co stojí za řeč. Body navíc film získává za výkon Davida Hasselhoffa. Jenže, hlavní hvězdou snímku měly být masožravé rybičky, a pokud si při odchodu z kina povídáte více o postarším chlápkovi s červeným plovákem, asi se něco nepovedlo.

Vemte kozy na ramena, už jsou tu!

Hasselhoff, David Hasselhoff se hlásí do práce.

Nezůstalo mi něco mezi zuby?