Filmové události #07/21: Šarlatán má šanci na nominaci na Oscara, zabodoval i na Cenách české filmové kritika

Velké otřesy pak zažil filmový svět Star Wars.

V uplynulém týdnu byly rozdány Ceny české filmové kritiky. Šarlatán je v úzkém výběru na nominaci na Oscara. Herečka Gina Carano byla vyhozena ze Star Wars, kvůli kontroverzním komentářům. Její kolega z Mandaloriana Pedro Pascal zase oznámil dva nové projekty. Seriáloví Titans pak budou mít posilu. Keanu Reeves by pak mohl zavítat do konkurenčního Marvelu. S víkendovým Super Bowlem je tu také spoustu trailerů, třeba ten k pořadu Falcon and the Winter Soldier. Ukázku nabídlo i thriller Old. A klip také představilo deváté pokračování filmové série Rychle a zběsile.

#07/21

Ještě minulý víkend proběhlo předání Cen české filmové kritiky. Ocenění za nejlepší český snímek uplynulého roku si odneslo historické drama Bohdana Slámy Krajina ve stínu. Za to si vysloužila sošku i herečka Magdaléna Borová v kategorii nejlepší herečka. Úspěchy pak slavil i Šarlatán Agnieszky Holland, který zvítězil v oblasti nejlepší režie a nejlepšího herce, kterým se stal Ivan Trojan.

Tým, stojící za Šarlatánem, však může slavit dvojnásob. V uplynulém týdnu totiž byly oznámeny užší výběry v některých Oscarových kategoriích. A právě český Šarlatán se ocitl na seznamu možných adeptů na nominaci v kategorii nejlepší cizojazyčný film. Oficiální nominace by pak měly být oznámeny v pondělí 15. března.

(Foto:CinemArt)

V zahraničí se pak uplynulý týden nesl tak trochu ve znamení Star Wars. Četné diskuze mezi fanoušky totiž rozvířila informace, že herečka a bývala MMA wrestlerka Gina Carano, která se objevovala v seriálu The Mandalorian, byla společností Disney (jenž vlastní Lucasfilms a tedy Star Wars), vyhozena z této hvězdné franšízy. Stalo se tak kvůli jejím četným kontroverzním narážkám na trans lidi, popírání nošení roušky či nedávnému antisemitistickému komentáři, což stálo proti zásadám zmíněného studia. Brzy na to však Carano oznámila, že ve spolupráci s mediální společností The Daily Wire, chystá nový snímek, který bude sama produkovat.

Na druhé straně pak v novinových titulcích zaznělo minulý týden i jméno jejího kolegy a hvězdy seriálu The Mandalorian, Pedro Pascala. Pascal se totiž nově objeví ve filmové adaptaci populární videohry Last of Us, kde ztvární Joela Millera. Po jeho boku coby Ellie se pak objeví jeho kolegyně ze Hry o trůny Bella Ramsey. Za druhé byl pak Pascal obsazen i do post-pandemické komedie The Bubble, za kterou stojí Judd Apatow a Netflix. Kromě Pascala se zde objeví i spousta dalších hvězd, jako například Karen Gillan, Fred Armisen, Keegan-Michael Key, Leslie Mann, David Duchovny či Maria Bakalova, která se nedávno proslavila jako dcera Borata v pokračování stejnojmenného snímku.

Takovou mladší verzí Ligy spravedlnosti je v komiksech skupina zvaná Titans. A právě jejich seriál, vysílaný na HBO Max, dostal do třetí řady novou posilu do týmu v podobě herce Jaye Lycurguse. Ten zde má ztvárnit Tima Drakea, jenže je v komiksech známý jako jedna z verzí Batmanova pomocníka Robina.

Pozadu nezůstává ani konkurenční Marvel. Ten mohl ve svém hvězdném hereckém týmu zaznamenat velmi silnou posilu. Objevily se totiž zvěsti, že Keanu Reeves by mohl být obsazen do role Kravena. Celým jménem Kraven the Hunter, se obvykle objevuje jako komiksový záporák Spider-Mana, v jehož příbězích nejčastěji figuruje. Je také jedním z významných členů padoušské skupiny Sinister Six, z nichž někteří (jako Vulture, či Mysterio) již byli představeni v předchozích snímcích.

Samozřejmě by to pak nebyl týden bez trailerů, a vzhledem k tomu, že minulou neděli proběhl v Americe Super Bowl, tak jich tu máme docela dost. Za zmínku pak stojí především ukázka k marvelovskému seriálu Falcon and The Winter Soldier, který bude vysílaný na Disney+ od druhé poloviny března.

V traileru se pak představil i thriller Old, za nímž stojí režisér a scenárista M. Night Shyamalan. Snímek se inspiruje stejnojmennou komiksovou předlohou. Příběh sleduje rodinu na tropických prázdninách, která zjišťuje, že pobyt v tamějším resortu způsobuje, že rapidně stárnou. Film by měl vstoupit do kin 22. července.

Na závěr tu pak máme i klip k devátému pokračování filmové série Rychle a zběsile, které bylo kvůli pandemii covidu-19 přesunuto z původní loňské premiéry na konec května letošního roku. Objeví se zde opět Vin Diesel po boku dalších slavných hvězd.